Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: trip naar japan

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard trip naar japan

    Ik zit binnenkort een week in japan. Ook even op zoek naar een gitaarwinkel. Zijn er tips wat ik daar op gitaar/effect / vintage gebied kan scoren ??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik zou denken aan de usual suspects, jaren 70 en 80 kopieën in de Fender hoek, met afschroefbare hals zodat hij in de bagage mee kan. Tokai, Squier eerste serie etc.
    Maar Japanners zijn ook niet gek, echte koopjes zullen het niet zijn lijkt mij. Je bespaart Ebay verzendkosten, importbelasting kom je niet aan onderuit.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    Ik weet niet hoe dat werkt met importheffing, voor mij de 1e trip buiten Europa. Hoe weet de douane dat er een tokai in mijn koffer zit?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Door de koffer open te doen lijkt me.

    verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2008
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    192

    Standaard

    Als je in Tokyo komt moet je zeker naar de gitaarstraat bij Ochanomizu station! Daar kun je een dag verbrengen. De Yen is relatief goedkoop op het moment, dus dat zit mee. De usual suspects zoals oude Greco's, Burny's Tokai's etc. zul je er zeker aantreffen. En alhoewel de Japanner ook kan googelen, zul je ze nog steeds zeker goedkoper vinden dan bij bijv. Mark Fletcher. Maar kijk vooral ook naar nieuwe Japanse producten. Tokai, Grassroots enz. Verder zijn vaak effecten, vooral tweedehands, redelijk goedkoop. Kan sterk verschillen per winkel.

    In Osaka bijv heb je in de buurt van Shinsaibashi ook een grote verzameling gitaarzaken maar Ochanomizu Tokyo is echt een reis waard.
    The Dude Abides.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou daar ook eens naar een paar ESP's kijken. Er zijn modellen die exclusief in Japan te verkrijgen zijn. Tegenwoordig zijn dat er wel al wat minder maar bv. de Ultratone zal je hier niet vinden. Btw, als je geen metal speelt zit je bij ESP tegenwoordig ook wel goed want ze zijn daar hun catalogus wat aan het uitbreiden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gebruik de zoekfunctie eens.... Er staat me bij dat er jaren geleden hier iemand was die regelmatig in Japan kwam en ook gitaren meenam. Wordt wel diep graven in het forum denk ik. Misschien met dat lid ff contact leggen. Verder zou ik zelf denk ik ff kijken of je in combinatie met japan en gitaar wat lokale Facebook pagina's ofzo kan vinden voor inspiratie.

    verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    ik ben terug.
    er was in het overvolle programma geen tijd voor guitarshopping.
    maar... ik heb wel een gitaar kado gekregen.
    Een Chaki W-40 uit 1970.
    Het is een Gibson Hummingbird kopie.
    Ik kan er op internet bijna niets over vinden.
    Misschien kent iemand het merk?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top