Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Vokse - Preproduction

    Hi iedereen,

    We zijn met m'n band Vokse druk bezig een EP in eigen beheer te produceren.
    Ik ben benieuwd wat jullie vinden van onderstaande pre-productie van het nummer Break the walls down.
    Hoe vinden jullie dit gemixt en spreekt het nummer je aan of niet, en waarom niet :-)?

    Gitaar: opgenomen met de Axe FX
    Drums: (nu nog) Midi Steven Slate

    Tips zijn welkom!

    https://soundcloud.com/raven1987/break-the-walls-down

    Ik hoor graag van jullie.

    Groeten Jip,
    Laatst gewijzigd door Guitarfreak; 1 oktober 2015 om 18:25
    Professionele luidsprekerkabels of jack kabels nodig? www.luidspreker-kabel.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Hoi Jip,
    Er zitten leuke riffs in. Maar ik ben aan het wachten op de climax en die komt maar niet. Er zit dan ook vrij weinig dynamiek in.
    En het drumgeluid is niet mijn smaak: de hihat is erg op de achtergrond, de snare is een klankloze klap. Ik heb het idee dat de compressie veel te ver heeft opengestaan. Zonde! Want dat jullie kunnen spelen en goede ideeën hebben is mij wel duidelijk.
    Eigenlijk is dit nummer niet genoeg doordacht. Maar oké, het is natuurlijk een pre productie dus er kan nog genoeg verbeteren

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Goed nummer! Idd wat meer dynamiek tussen couplet en refrein zou een verbetering zijn. De refreinen mogen wel wat meer knallen en de raps zitten wat mij betreft te veel op de voorgrond ten op zichte van de rest door het hele nummer.
    Wat de drums betreft sluit ik me ook bij pasqual aan en qua conclusie eigenlijk ook: gewoon een heel lekker nummer!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Opnametechnisch sluit ik me bij de eerdere reacties aan.
    Muzikaal, ik ben fan van jullie sinds die eerste post! Spelen kunnen jullie. Ben benieuwd naar jullie ep! En daarna zorgen dat jullie op de planken staan, misschien is Duitsland een optie? Aangezien we hier qua rock markt het wel best vinden met een slappe band als kensington...

  5. #5

    Standaard

    Sterk nummer waarbij ik de gitaarpartijen erg tof vind. De mix klinkt nog niet helemaal af en wat de rest erover schrijft. Ben benieuwd naar jullie eindresultaat!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heffie Bekijk bericht
    de raps zitten wat mij betreft te veel op de voorgrond ten op zichte van de rest door het hele nummer.
    Grappig, dit was het eerste wat me opviel toen ik het nummer via mijn telefoon afspeelde (via hoofdtelefoon moet nog gebeuren).

    Wel fijne muziek vind ik!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Uiteraard weer een hele toffe track!
    Super groovy gitaarpartijen. Enorm volwassen en heel catchy.
    Qua mix; er zit weinig dynamiek tussen couplet en refrein. Ook qua arrangement. Het refrein mag er wel echt uitspringen en doet het nu niet echt. Drum mix inderdaad overcompressed. De gitaren staan wat te hard waardoor je kracht verliest (vaak denk mensen juist andersom, maar harde drum en bas geven veel meer energie aan een track als dit dan harde gitaar).
    De rapper zit vaak wat voor de timing. De band is heel funky wat het timing 'probleem' van de rapper benadrukt.
    Het is een track met onwijs veel potentieel!! Nu nog proberen dat er helemaal uit te krijgen.
    Fuck, ik wil dit produceren haha .
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Dat gitaargeluid is infectioussss .

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Weer een leuk nummer, maar ik sluit me wel aan bij al de andere opmerkingen wat betreft mix en dynamiek.
    Maar toch ook de opmerking dat naar mijn gevoel het nummer veel te vol gestouwd is met raps. Buiten een tiental seconden op het begint en het einde worden de instrumenten er echt onder bedolven, en dat is wel zonde, want dat soort adempauzes maakt het geheel ook veel gevarieerder (ik zei het ook al bij het vorige nummer dat je postte, maar daar was het niet zo'n probleem omdat het zo'n kortje was. Hier vind ik het wel een probleem).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top