Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    De reden was om een kleine drempel op te werpen tegen trollen. Veel maakt het niet uit, maar OT werd in die tijd platgebombardeerd door trollen en bots.
    Als je er wil lezen moet je registreren, dat is alles.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Ik heb nog ff teruggegraven in de krochten van het moderator-forum.

    In maart 2007 stelde één van de mods (nu geen mod meer) voor om OT wat af te schermen. Dat was vooral om de vindbaarheid van alle meuk die daar wordt gepost niet al te openbaar te hebben.

    Tot dan toe was de hele zooi makkelijk googlebaar... en dat is natuurlijk niet altijd wenselijk als je ook eens lekker ongenuanceerd wilt brallen, of wat meer van jezelf wilt laten weten op mogelijk gevoelige gebieden.

    Er werd nog wat heen en weer gepraat over mogelijke nadelen en alternatieven. Daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld pas toegang tot OT boven een bepaald aantal posts, maar uiteindelijk vond men de drempel van slechts even registreren voldoende.

    Zo dan... de geschiedenis.
    En ik vind het nog steeds een prima beslissing .

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik vind het ook rottig dat OT niet beschikbaar is voor Google. De interne zoekmachine is brak. Heel brak. Dus gebruik ik Google om te zoeken binnen GN; maar die vind (logisch) niets in OT.

    Van mij mag het dus gewoon opengesteld worden. En ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom het afgeschermd zou moeten zijn; als er shit staat dat "te ruig" is dient dat verwijderd te worden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Het gegeven dat OT is afgeschermd, maakt dat je net wat persoonlijker verhalen hier post. Dat dat niet op Google te vinden is vind ik alleen maar prettig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Bij "te ruig" niet zo zeer om te ruig in de zin van het beschermen van tere kinderzieltjes.
    En als het werkelijk zo schunnig is, wordt het idd verwijderd.
    Maar te ruig in de zin van niet bedoeld voor de ogen van (potentiele) werkgevers, clienten, verveelde buren, schoonmoeders , etc.... Dat is wel een factor bij het niet googlebaar zijn.

    En idd de meer persoonlijke zaken. Ook daar kan je dat lijstje van derden die het niet aangaat bij pakken.

    De zoekfunctie is idd niet erg prettig, maar alles buiten OT kan gewoon gegoogled worden.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat zie ik niet zo, je zit hier toch niet onder je eigen naam ? Hoe kan je werkgever nou weten dat jij op dit forum met een nickname allerlei vunzigheden zit uit te kramen ?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat zie ik niet zo, je zit hier toch niet onder je eigen naam ? Hoe kan je werkgever nou weten dat jij op dit forum met een nickname allerlei vunzigheden zit uit te kramen ?
    Dat geldt niet voor iedereen, sommigen zitten hier wel onder hun eigen naam. Heel veel mensen uit mijn omgeving kennen mij als Rizz, lange tijd ben ik bijna uitsluitend zo genoemd. Ik betwijfel of mijn werkgever dat weet, maar persoonlijk heb ik liever niet dat hij hier leest..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat zie ik niet zo, je zit hier toch niet onder je eigen naam ? Hoe kan je werkgever nou weten dat jij op dit forum met een nickname allerlei vunzigheden zit uit te kramen ?
    Ik heb hier inmiddels zoveel gepost (duh...) dat via google wel wat links zijn te leggen, en dat mijn nick vrij simpel aan mijn echte naam te koppelen is. Hier zitten mijn vrienden van Gitaarnet waar ik er best veel IRL ken, waar ik soms meer tegen zeg dan tegen anderen. Nu weet ik dat het wellicht niet heel verstandig is, het blijft een online gebeuren, maar goed. Het is enigszins afgeschermd en dat vind ik goed. Ik snap de nadelen niet zo goed, afgezien van de zoekfunctie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top