Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 42
  1. #31

    Standaard

    Weer even ermee bezig geweest en weer wat wijzer geworden
    De cc die uit het pedaal komt koppel je in de g-major aan een modifier. De modifier op zijn beurt koppel je aan een effect-parameter.
    Alleen zoals ik het nu kan zien precies niet wat ik wil.... Ik wil gewoon de afzonderlijke effecten met een cc aan- en uitschakelen, maar zoals ik het nu zie kan ik wel de verschillende fx parameters koppelen aan de modifier (depth, rate etc) maar ik zie geen on/off.... Ik hoop toch echt dat dat kan...

    En @TS: lukt het inmiddels een beetje?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Weer even ermee bezig geweest en weer wat wijzer geworden
    De cc die uit het pedaal komt koppel je in de g-major aan een modifier. De modifier op zijn beurt koppel je aan een effect-parameter.
    Alleen zoals ik het nu kan zien precies niet wat ik wil.... Ik wil gewoon de afzonderlijke effecten met een cc aan- en uitschakelen
    Het is lang geleden dat ik met de g major gewerkt heb, maar ik kan me niet herinneren dat ik eerst de midi CC aan een modifier moest koppelen om het effect aan of uit te zetten.
    Zit er onder de "mod" knop niet direct de diverse effecten aan/uit die je met learn aan een midi CC kunt toewijzen?

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het is lang geleden dat ik met de g major gewerkt heb, maar ik kan me niet herinneren dat ik eerst de midi CC aan een modifier moest koppelen om het effect aan of uit te zetten.
    Zit er onder de "mod" knop niet direct de diverse effecten aan/uit die je met learn aan een midi CC kunt toewijzen?
    Ah, dus jij meent je te herinneren dat het in elk geval moet kunnen om een effect aan/uit te schakelen?
    Thanks! Ik ga vanavond of morgen weer even beter kijken of ik idd niet een menu te diep zit.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Volgens mij moet dat inderdaad kunnen. Die van mij is stuk dus ik gebruik hem niet meer. Bovendien had ik geen controller die cd's kon versturen. Maar kan me uit de handleiding wel herinneren dat het kan.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Volgens mij moet dat inderdaad kunnen. Die van mij is stuk dus ik gebruik hem niet meer. Bovendien had ik geen controller die cd's kon versturen. Maar kan me uit de handleiding wel herinneren dat het kan.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
    Ja, is gelukt. Ik keek idd 1 menu te diep zeg maar. Ik kan idd een bepaalde cc# --> bijvoorbeeld chorus on/off
    Helaas werkt het half.... ik kan de chorus idd met het betreffende pedaal uitschakelen, maar hij gaat niet meer aan als nog een keer druk. als ik de chorus op het frontpaneel weer handmatig aan druk, kan ik het met het pedaal weer uitschakelen; maar niet meer aan...
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Heb je de g major wel "geleerd" dat ie bij een bepaalde waarde van het gekozen CC nummer (meestal waarde 0)wel uit gaat, maar niet dat ie bij een bepaalde andere waarde van datzelfde midi CC nummer (ik kies meestal de maximum waarde, 127) aan moet gaan?

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb je de g major wel "geleerd" dat ie bij een bepaalde waarde van het gekozen CC nummer (meestal waarde 0)wel uit gaat, maar niet dat ie bij een bepaalde andere waarde van datzelfde midi CC nummer (ik kies meestal de maximum waarde, 127) aan moet gaan?
    Uhm...nee niet dat ik weet ;-) Ik dacht dat die waardes 0 -127 alleen van belang waren bij bijv een expressie- of volumepedaal. Dit doe ik gebruik gewoon met 1 van de buttons op de fcb1010. Misschien heb ik die dus toch niet helemaal goed geconfigureerd. Als ik je goed begrijp moet ik het zo maken dat als ik een button (laten we zeggen nr. 6) gebruik dat hij afwisselend de waardes 0 en 127 stuurt naar de g-major? En die laatste moet dan ook weten wat hij bij 0 en 127 moet doen (aan/uit).
    Het ledje bij button 6 (in dit geval) blijft ook gewoon branden (gaat niet afwisselend aan/uit), maar ik kan me voorstellen dat dat normaal is.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bij expressiepedalen is het heel erg van belang. Bij andere midi CC uitsturingen is het echter ook belangrijk.
    Ik weet niet meer hoe dat bij de g major zit, want het is 10 jaar geleden dat ik die had, maar bij veel fx on/off door midi CC is "aan" bij een cc waarde van 64 tot en met 127, en off van 0 tot 64 (of iets dergelijks). Als om wat voor reden je nu een midi CC waarde range bedient van 0-64 (ipv 0-127) zal ie nooit aan gaan.
    Weet niet of dat kan met die footcontroller, maar check het even zou ik zeggen zowel bij de footcontroller als bij de g major.

    Misschien kan arjanb01 er iets over zeggen? Die gebruikt ook een G major dacht ik?

  9. #39

    Standaard

    Nou, beetje dom maar het lukt me maar niet om dit voor elkaar te krijgen... En dat terwijl programmeren nog wel mijn vak is haha (maar dan anders).

    Er zijn wel even wat vragen bij me naar boven gekomen die voor jullie ongetwijfeld eenvoudig te beantwoorden zijn maar voor mij als n00b een raadsel zijn. Even mijn set:
    *marshall JMP1
    *G-major
    *Behringer FCB1010 (standaard)
    *power amp doet er niet toe

    Wat ik wil bereiken:
    *4 (of heel misschien 5) knoppen op de JMP1 voor 4 presets (alle kanalen één; meer heb ik niet nodig) JMP kan alleen PC's verwerken
    *met de overige knoppen effecten van de g-major aan/uit zetten (CC's dus)
    *de expressie pedalen voor wah en nog iets ofzo

    Dus de dingen die ik me nu afvraag:
    -kan dat wel PC's en CC's door elkaar vanaf de FCB1010 sturen?
    -als ik een knop voor bijv CC#54 wil programmeren kan ik maar 1 waarde opgeven. Alleen bij de expressiepedalen twee (bijv 0 en 127) Maar ik heb toch 2 waardes nodig om een effect aan en uit te schakelen? Klopt dat allemaal wel dan? Het enige wat me is gelukt is om met een expressiepedaal (waardes 0 en 127 toegewezen) een effect aan en uit te zetten, maar dat is niet de bedoeling met een expressiepedaal.

    -zat nog te denken omdat het niet lukt met die CC's om dan maar allemaal PC's te doen. Dus 4 (of 5) voor de JMP1 en op de g-major allemaal patches maken met alleen chorus, alleen delay etc. Maar dan moet de JMP niet reageren op alles boven de 5 zeg maar. Kan dat wel? Als de jmp bijv op kanaal 3 (preset 3) staat en ik druk op 7 zou de JMP niet moeten reageren (en dus op 3 blijven) en dat dan op de fx-bak bijv de choris aangaat (omdat ik die patch dan met 7 oproep). Maar zou dat wel enige kans van slagen hebben?

    Sorry voor het lange verhaal, maar ik schiet er geen steek mee op. Nog even en alles gaat weer op MP en lekker op ouderwetse zooi verder
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik ken die FCB1010 niet maar als je een betere midi foot controller haalt zoals een Groundcontrol, CAE RS 5 of een All Aces ofzo, dan heb je je probleem opgelost.

    En volgens mij heeft een versturen van een CC geen waardes nodig om een iets aan of uit te zetten alleen inderdaad bij een expressiepedaal. De switch die een fx aan/uit moet zetten zend alleen een CC message naar je G Major en afhankelijk van wat je wil kan je je switch ook nog instellen op normal of momentary... voor tap tempo bijvoorbeeld.

    Maar dat is dan bij mn Ground Control.
    Laatst gewijzigd door ateng; 22 oktober 2015 om 16:10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top