Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21

    Standaard

    Dank jullie allen !!!! voor deze hulp,
    Hier kan ik mee verder.
    Sorry obiwanjacobi, maar je had ook niet hoeven reageren hoor.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door isthar Bekijk bericht
    Ik heb jaren in een metalband gespeeld en aardig wat opgetreden met gewone effecten pedaaltjes,
    Nu wil ik wat andere muziek erbij gaan maken oa new wave, prog metal enz
    Ik heb noob verstand van midi en rack gear
    Vandaar die vragen.
    Ik dacht dat je met g-force ook van channel kon wisselen.
    Ik heb eigenlijk exact hetzelfde als isthar: speel al 30 jaar; veel bandjes, heel veel opgetreden. Maar altijd gewoon hup Les Paul en een Marshall. Eventueel een paar pedaaltjes ertussen om het een klein beetje op te leuken. Een chorusje, booster en phaser ofzo. That's it ongeveer.

    Puur voor de lol (en een beetje als backup) en omdat die rackzooi nu allemaal lekker betaalbaar is ben ik een rackje aan het samenstellen. Dat is dus geworden JMP1, G-major en de 50w eindtrap dus (met behringer fcb1010 pedaal dus). De bedoeling is eigenlijk dat het hetzelfde blijft. Paar buttons voor de kanalen en een paar buttons voor een chorusje en ander effectje erbij (gewoon aan/uit). Ik ga geen complete presets enzo maken per nummer met alles erop en eraan. Daarvoor gebruik ik teveel verschillende gitaren en zooi, teveel wisselende nummers en ik pin me gewoon niet vast aan een preset geluid. Ik kijk hoe het komt.

    Probleem is gewoon dat ik nog nooit iets met midi heb gedaan. Ik neem aan dat er binaire code over de bus gestuurd worden ofzo?
    Ik verwacht van niemand een 'midi voor dummies' uitleg (maar linkjes zijn altijd welkom ) hoor, dat zal ik gewoon zelf moeten leren en uitzoeken.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    De bedoeling is eigenlijk dat het hetzelfde blijft. Paar buttons voor de kanalen en een paar buttons voor een chorusje en ander effectje erbij (gewoon aan/uit). Ik ga geen complete presets enzo maken per nummer met alles erop en eraan.
    Dat laatste komt vanzelf
    Wat ik zelf doe: in de basis heb ik 4 presets, die eigenlijk gebaseerd zijn op de kanalen van mijn versterker. Van de hele rits knoppen op de all access gebruik ik de onderste 5 voor het schakelen van de presets, en de bovenste 10 fungeren als virtueel pedalboard, dus knopje voor chorus, delay, boost, etcetera.
    Dat is de basis waar ik alles mee speel, en daar bovenop heb ik dan presets (in andere banken) met de "speciale gevallen".

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat laatste komt vanzelf
    Wat ik zelf doe: in de basis heb ik 4 presets, die eigenlijk gebaseerd zijn op de kanalen van mijn versterker. Van de hele rits knoppen op de all access gebruik ik de onderste 5 voor het schakelen van de presets, en de bovenste 10 fungeren als virtueel pedalboard, dus knopje voor chorus, delay, boost, etcetera.
    Dat is de basis waar ik alles mee speel, en daar bovenop heb ik dan presets (in andere banken) met de "speciale gevallen".
    Precies, dat is idd exact de bedoeling: gewoon een soort pedalboard. Effectje aan of uit zetten etc.

    Inmiddels ben ik aan het lezen. Deze link had ik gevonden welke al 1 en ander helder brengt: http://www.soundonsound.com/sos/1995...uitarists.html
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #25

    Standaard

    [QUOTE=Agent_Smith;3180006]Precies, dat is idd exact de bedoeling: gewoon een soort pedalboard. Effectje aan of uit zetten etc.

    Jah zo bedoel ik het.
    goed verwoord Agent_Smith !

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dan kun je het beste controllers met elkaar vergelijken; en dan met name hoe veel midi CC knoppen je nodig hebt (over het algemeen gebruik je midi CC om effecten binnen een preset aan en uit te zetten).

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dan kun je het beste controllers met elkaar vergelijken).
    raare vraag maar wat voor controllers ?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Midi-controller-voetpedalen

    Bijvoorbeeld:
    Behringer fcb1010
    Roland fc-100 / 200 / 300
    Rocktron all access / midi raider
    Voodoo lab ground control pro
    FAMC Liquid foot (veel verschillende uitvoeringen)
    BJ devices TB-12
    Fractal audio mfc 101

    En zo zijn er nog veel meer...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    * Roland FC100 is geen (standaard) Midi. Past alleen op GP-8 en nog wat andere units van die tijd.

    Voor een beginner heb je met een 2e hands FBC1010 een prima keus. Je kan er geloof ik zelfs een nieuwe ROM in zetten waarmee je nog meer opties krijgt (details weet ik niet uit mijn hoofd).

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #30

    Standaard

    Okee, ik heb mijn FCB1010 inmiddels zover dat hij cc# uitstuurt. De volgende stap is dus de g-major een bepaalde actie laten doen (effect in/uit schakelen) als de cc# daar binnenkomt.
    Ik denk niet dat de JMP1 geschikt is voor cc# (om bijvoorbeeld gain of volume te wijzigen) commando's. Ik vermoed dat de jmp1 alleen gewoon door de presets heen kan.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top