Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik weet niet wat isthar precies wil schakelen, maar ik wil eigenlijk gewoon 4 buttons voor de 4 kanalen van de jmp1 en dan de overige knoppen voor een chorusje of een phaser ofzo erbij trappen.
    Je kan de GForce zo instellen dat deze effecten aan en uitschakeld (mbv Control-Changes uit mijn hoofd). Voor de Major weet ik het niet.
    Gewoon even de handleidingen naast elkaar leggen.

    Je hebt een Midi pedaal nodig dat control changes kan versturen - de meeste kunnen dat wel. Hoewel de combinatie program-changes/control-changes tegelijk lang niet elk Midi pedaal kan.

    Program changes worden (meestal) gebruikt om presets te wijzigen. Control-changes worden (meestal) gebruikt om effect parameters binnen een preset te wijzigen. Meest voorkomende voorbeeld is bijv een midi volume (expressie) pedaal dat mbv Control-change 07 het master volume van de huidige preset kan aanpassen.

    Je moet dus even studeren op wat de JMP1 kan aannemen (Midi) en uitsturen (soms worden preset veranderingen als Midi program-changes uitgestuurd - soms kan je deze zelfs mappen) en wat de G-FOrce/Major kan.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #12

    Standaard

    poehhh dat is veel technische praat, als leek??
    wat voor pedaal kun je aanraden ?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Je bedoelt pedalen als in effecten die de JMP en GForce niet hebben?
    Zou je niet eerst eens je eigen apparatuur een beetje leren kennen?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14

    Standaard

    ik bedoel een pedaal om g force van kanaal te wisselen (andere sound) VAN KANAAL 1 naar 3 en van 3 naar ..... enz enz

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gebruik een midi pedaal als de behringer en sluit zo'n 7-polige (?) midikabel van de midi ingang van de gmajor of gforce naar de ingang van de behringer en je kan dan communiceren tussen amp en gforce, wel een stereokabel naar de footswitch ingang van de amp naar de footswitch ingang van de gforce gebruiken, anders schakelt hij naar van kanaal naar kanaal.
    Je kan dan presets maken door tip en ring op gforce te wisselen en presets op te slaan.
    Zo werkt het bij m'n gmajor in ieder geval.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Gforce heeft geen channel switching relais zoals de g major toch?

    Midi pedaal aanraden is lastig, omdat het af hangt van wat je allemaal wilt.

    Ben zelf nog steeds helemaal tevreden met de Rocktron all access, maar het is maar net wat je nodig denkt te hebben.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 30 september 2015 om 15:19

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Geen idee, lijkt me toch dat die gforce dat ook heeft? Anders zou ik het ook niet weten. Zou je wel verwachten op zo'n duur apparaat. Daarom vind ik de gmajor zo fijn, omdat je presets en channels kan switchen. Heb dat ding al 13 jaar. In 2008 een nieuwe interne batterij moeten in laten zetten en toen ook ge-update. Superdingen !

  8. #18

    Standaard

    Ik heb jaren in een metalband gespeeld en aardig wat opgetreden met gewone effecten pedaaltjes,
    Nu wil ik wat andere muziek erbij gaan maken oa new wave, prog metal enz
    Ik heb noob verstand van midi en rack gear
    Vandaar die vragen.
    Ik dacht dat je met g-force ook van channel kon wisselen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Voor zover ik de g force ken heeft die alleen midi in, out, through. Geen losse relais voor kanalen schakelen voor bv. tops.
    Maar, de JMP-1 heeft ook gewoon midi in, dus daarmee zijn de kanalen te schakelen.

    Nu kun je dus als je een preset wisselt op de g force, meteen ook de jmp-1 via midi laten schakelen, als je de midi out van de G force aansluit op de midi in van de jmp-1 (en de g force als zodanig programmeert)
    Maar, persoonlijk vind ik dat minder handig en overzichtelijk, en heb ik de voorkeur om met mijn midi footswitch/controller alle apparaten direct aan te sturen, zodat de presets op de apparaten onafhankelijk van elkaar zijn.
    Hiervoor laat je elk apparaat naar een bepaald midi kanaal "luisteren", kies een getal van 1-16, uniek voor elk apparaat, in plaats van "omni", en zorg dat je controller per preset minimaal zoveel midi program changes kan uitsturen als dat je midi apparaten in je setup hebt.
    De apparaten koppel je dan aan elkaar door je midi controller op de midi in van 1apparaat aan te sluiten en dit apparaat koppel je dan via de midi thru naar de midi in van de volgende (of, zoals ik doe, mijn controller signaal gaat naar een midi splitter, en vanaf daar naar de diverse midi ins).




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Beetje agressief vandaag, meneer Jacobi?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 30 september 2015 om 16:38

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top