Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42

Hybrid View

  1. #1

    Standaard tc electronics G force. marshall el 34 100/100en een Jmp1

    Hoi ik ben net nieuw hier,
    Ik heb eeb vraag over Tc electronics G force. Marshall el 34 100/100en een Jmp1 voorversterker,
    Ik krijg het niet goed voor elkaar om het met elkaar aangesloten te krijgen,
    Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen.
    grt

  2. #2

    Standaard

    Ik ben een beetje benieuwd dus ga dit volgen. Na 30 jaar gitaar spelen voor het eerst echt met rackgear bezig.
    Ook een JMP1 en marshall 50/50 en een G-major. Daarbij een FCB1010 gekocht.

    Het aansluiten lukt me wel: ik had de g-major in de fx-loop van de jmp1 gedaan en dat gaat prima. Maar sta natuurlijk open voor alle andere suggesties.

    Het midi verhaal (de 4 jmp kanalen schakelen en losse effecten uit de g-major) is totaal nieuw voor mij en vind ik lastig. Wellicht loopt TS daar ook tegenaan?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #3

    Standaard

    Hoi Agent,
    ik kan het niet vinden "ik had de g-major in de fx-loop van de jmp1 gedaan"
    Ik ben echt een leek in dat soort dingen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    De loop van de JMP1 is notorius - slecht. Ik heb zelf een JMP1 met een G-Force gehad. Als je de G-Force in de loop van de JMP1 zet krijg je een soort fase effect wat het geluid vernaggeld. Gewoon de uitgang(en) van de JMP1 naar de ingang(en) van de G-Force. Dan moet het wel klinken - want verder is de JMP1 best erg leuk.

    Gitaar -> JMP1 -> GForce -> Amp
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard

    Gelukt, geluid !!!!
    Waarom heb je de g-force niet meer ?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    De loop van de JMP1 is notorius - slecht. Ik heb zelf een JMP1 met een G-Force gehad. Als je de G-Force in de loop van de JMP1 zet krijg je een soort fase effect wat het geluid vernaggeld. Gewoon de uitgang(en) van de JMP1 naar de ingang(en) van de G-Force. Dan moet het wel klinken - want verder is de JMP1 best erg leuk.

    Gitaar -> JMP1 -> GForce -> Amp
    Okee, nog niet geprobeerd dus het verschil ook niet gehoord. Ga ik proberen!

    Nog tips voor een complete midi-noob...?
    Ik weet niet wat isthar precies wil schakelen, maar ik wil eigenlijk gewoon 4 buttons voor de 4 kanalen van de jmp1 en dan de overige knoppen voor een chorusje of een phaser ofzo erbij trappen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  7. #7

    Standaard

    Wat is het verschil tussen force en major ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik weet niet wat isthar precies wil schakelen, maar ik wil eigenlijk gewoon 4 buttons voor de 4 kanalen van de jmp1 en dan de overige knoppen voor een chorusje of een phaser ofzo erbij trappen.
    Je kan de GForce zo instellen dat deze effecten aan en uitschakeld (mbv Control-Changes uit mijn hoofd). Voor de Major weet ik het niet.
    Gewoon even de handleidingen naast elkaar leggen.

    Je hebt een Midi pedaal nodig dat control changes kan versturen - de meeste kunnen dat wel. Hoewel de combinatie program-changes/control-changes tegelijk lang niet elk Midi pedaal kan.

    Program changes worden (meestal) gebruikt om presets te wijzigen. Control-changes worden (meestal) gebruikt om effect parameters binnen een preset te wijzigen. Meest voorkomende voorbeeld is bijv een midi volume (expressie) pedaal dat mbv Control-change 07 het master volume van de huidige preset kan aanpassen.

    Je moet dus even studeren op wat de JMP1 kan aannemen (Midi) en uitsturen (soms worden preset veranderingen als Midi program-changes uitgestuurd - soms kan je deze zelfs mappen) en wat de G-FOrce/Major kan.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    G Major is een prima ding, en redelijk basic vwb instellingen.
    G Force is kwalitatief beter, kan ook wat meer (bv intelligent pitch shifting), maar gaat ook wel dieper vwb instellingen.

  10. #10

    Standaard

    is de g force met pedalen te bedienen ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top