Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37

Discussie: VOX AC30 probleem

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Gewoon vragen hoor, je krijgt altijd uitleg van iemand. Al moeten we het tekenen.

  2. #22

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb contactspray in de potmeters gespoten, en ik begin een vermoeden te krijgen waar die storing vandaan komt: het 'brilliant-circuit' , alle problemen die ik in het verleden had zaten ook daar. (Er is in het verleden een keer bier over de versterker gegaan, voordat ik hem kocht voor een prikkie).



    Als ik de buizen uit het tremolo-kanaal (3 stuks ECC83, niet weergegeven in plaatje, signaal wordt gemengd in de laatste buis voor de eindtrap) verwijder, dan is de storing er nog. Nu lijkt de storing op een 'harde 50 Hz brom'. Als de ik de buis in het brilliant circuit (linksboven) verwijder is de storing weg. Maar dan kan ik alleen het 'normal' kanaal gebruiken.

    Ik meet, zonder de brilliant-buis, 346 Volt DC op pin 6 (anode brilliant buis B), en 313 Volt DC op pin 1 (anode brilliant buis A). Tussen deze pinnen staat een weerstand van 100 k, dus het lijkt erop alsof het buisvoetje stroom (= (346-313)/100 k = 0,3 mA) trekt?

    Wat betekent het dat daar een stroompje loopt zonder ingeprikte buis?
    Of zit ik helemaal fout met mijn gedachten?

    Bij voorbaat dank!
    Laatst gewijzigd door ericg; 1 oktober 2015 om 12:33

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Bahhh...... niets is meer wat het lijkt tegenwoordig
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #24

    Standaard

    Ik zal proberen samen te vatten (ik kan me voorstellen dat ik teveel opgeschreven heb, zodat mijn verhaal warrig overkomt):

    - de versterker lijkt goed met alleen 2 buizen erin (ingang normal/brilliant) + de PI buis (zo heet die -vlak voor de eindtrap- geloof ik?)
    - als de buis uit het brilliant circuit wordt ingeprikt --> hele harde "Buuuuuuuuuuuurrrrrrrrrm"

    extra
    - die "Buuuuuuuuuuuurrrrrrrrrm" is nieuw, vreemd genoeg, maar zou een hoop kunnen verklaren, denk ik (?)
    - ik herinner me, toen ik bij Fredjuh was (mini-cursus) dat toen ook een pootje van een buis in het brilliant -circuit los zat, vandaar dat ik daar aan het zoeken ben.

    groetjes Eric

    (we komen er wel :-D)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ericg Bekijk bericht
    (we komen er wel :-D)
    Ben je er al, je moet wel oefenen vandaag hoor!
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #26
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Ben je er al, je moet wel oefenen vandaag hoor!
    Mijn Rotterdamse Cabo- cliënten noemen dat "trainen", hihi...

  7. #27

    Standaard

    Ja, ik heb geoefend (alleen op de normal ingang gespeeld), hhhhh (dat gekke ding levert wel stress op).
    gr Eric

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ericg Bekijk bericht
    (dat gekke ding levert wel stress op).
    gr Eric
    Kijk, en dat begrijp ik dus niet en wel hierom:

    Als je zelf een versterker hebt ontworpen en notabene voor de aspirant zelfbouwer een heel artikel van hebt gepubliceerd op internet moet dit klusje toch niets te betekenen hebben?

    Kom je er echt niet uit ben ik altijd bereid je te helpen maar moet het ding dan wel fysiek op de bank hebben. Dit is een kwestie van bekijken omdat zoiets werkelijk overal kan ontstaan. Neemt niet weg dat het relatief simpel op te lossen is zolang de storing maar optreed.

  9. #29

    Standaard

    Je hebt gelijk: dit probleem is volledig oplosbaar, maar de stress zit er ook in dat ik op mijn flikker krijg in de band als mijn geluid niet goed is. Ik heb nu 2 of drie keer gehad dat de versterker niet functioneert zoals ik verwacht had, dus ik heb blijkbaar niet goed genoeg onderzoek verricht.
    (zelf versterker ontworpen: dat wel, maar er zaten zat fouten in, zoals bleek in de discussie op dit forum!!!)

    groetjes Eric :-D

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ericg Bekijk bericht
    Je hebt gelijk: dit probleem is volledig oplosbaar, maar de stress zit er ook in dat ik op mijn flikker krijg in de band als mijn geluid niet goed is.
    Effe zomaar, een paar vragen..
    Speel jij in een band waar je goed betaald wordt?
    Of in een band op een heel hoog niveau?
    Of zijn je medebandleden eikels?
    Of was deze opmerking licht overdreven?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top