Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49

Discussie: De Jester

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mooi project hoor!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    je wilt 'm dekkend lakken? Stainen met ecoline (amber of turkoois) en die gave grove nerf mooi zichtbaar laten!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Thanks mannen!

    Ja daar heb ik ook inderdaad aan zitten denken (en danst nu nog lekker door mn hoofd), maar er zitten op de voorkant en 2 tal kleine gaatjes die opgevuld moeten worden. Ik vraag me af of na opvulling dit mooi is wanneer ik de body stain.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Update-tje!

    Vergeten om foto's te maken van het proces maar alle cavities zijn gefreesd en de gaten geboord.
    Van de week aan de slag met het vullen van de poriën en dan in de primer.
    Het wordt toch een dekkende kleur omdat ik niet helemaal weg ben van de tekening van het hout.






    In de cavity van de trem wel nog een probleem gehad met frezen. Doordat een lagertje was vastgelopen begon hij ineens in het hout te vreten. Ik merkte het pas toen de boel begon te roken... en ja toen was het al te laat.
    Uiteindelijk zul je er niets van zien als de afdekkingen er op zitten maar ik vind het erg zonde.
    Verder is alles tot nu toe erg voorspoedig gegaan en ben ik tevreden voor m'n eerste keer.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Herkenbaar van dat freesje. Had laatst ook zoiets. Mijn latertje schoot omhoog, tot boven.de mal en de schacht van de frees werd toen de.geleider. Gevolg was dat het.P90 gat rondom breeder werd dan de dogear cover. Helaas had ik ook nog de.fuckup dat ik met schilderstape een lijn haf gezet maar aan de verkeerde kant van de tape ben gaan frezen. Gat was dus te groot en ongeveer 20 mm te ver naar de hals.

    Voor alles is een oplossing, maar het blijft frustrerend.
    147-c Guitars

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Feter, goed bezig man...., keep the pic's coming!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Wow dat is helemaal nasty.
    Naja ik heb de mazzel dat het uiteindelijk onzichtbaar is en niets afdoet aan de werking of looks. Maar het blijft zwaar klote.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Je moet porienvullen als een malle met dit hout. Ik zou voor turkoois ecoline gaan




    Kleine foutjes, zeker met die goedkope brolfrezen waar de meeste mensen hiermee aan de slag zijn zijn zo gemaakt. is me al ettelijke malen overkomen, gelukkig niet altijd bij gitaarwerk (en in het zicht). Ze zeggen iets over een ezel en een steen, maar hoe voorzichtig ik ook doe...
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 28 december 2015 om 21:29
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Op een paar freesjes na gebruik ik de meeste freesbitjes van ecotools en ik moet zeggen dat er geen enkele keer problemen mee gehad heb.
    Wel controleer ik alles 10x als ik het binnenkrijg en voor ik het gebruik.
    Pas had ik inderdaad dat de lagerzekering niet vast zat en hiervan het inbusboutje dol was. Ecotools gemaild erover en ze hebben voor noppes een nieuwe zekering opgestuurd. Gaat weer als een tierelier nu!

    Qua kleur; turquoise is inderdaad vet (zat zelf al aan surfgreen te denken) maar ik vind vintage wit met een turtoise slagplaat ook wel heel vet. Of zo'n tijgerplaatje

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Binnenkort heb ik nog wel wat zelfgemaakt tortoise-slagplaat (+- 2 mm dik, van epoxy) over. Is freesbaar. Moet je na frezen wel zelf 1x aflakken. Veel mooier dan standaard tort uit de winkel.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top