Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2006
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    159

    Standaard pups voor JP6 gezocht...

    Ik speel al jaar en dag op een Music Man EVH, maar kon onlangs een Music Man JP6 op de kop tikken.
    Een fijne gitaar die echter uitgerust is met de Dimarzio Liquifire/Crunch lab combinatie... die nogal contrasterend klinken ten opzichte van de EVH...
    De output van de JP6 pups is minder, en met de pups selector in de midenste stand krijg je een volumedrop van jewelste... (de reden hiervoor is me heel onduidelijk, maar als Petrucci daar mee kan leven...)
    Ik zou graag de Liquifire/crunch lab vervangen door andere humbuckers die me qua toon en output ongeveer hetzelfde bieden dan diegene van de EVH.
    Iedereen weet dat je de EVH Dimarzio's niet kan kopen, maar een Dimarzio Tone Zone in de neck, en een Dimarzio AT1 in de brug zouden, volgens mensen met kennis op het Ernie Ball forum, het beste compromis zijn...
    Het is een feit dat zelfs indien ik de humbuckers uit de EVH zou demonteren om ze in de JP6 te droppen, deze nog niet hetzelfde zal klinken, maar ik zoek het beste compromis...
    Heeft iemand al dezelfde "queeste" aangegaan, of kan iemand me tips geven?
    Alles is welkom!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dimarzio air norton in de brug en een gewone dimarzio norton in de brug? Heb je een prima balans in alle standen en past prima bij die gitaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Gefeliciteerd, mooie aanschaf, staat ook nog op mijn wensenlijst! Foto's?
    Kan je helaas niet helpen vwb de pickups, maar als de tone je wellicht wel bevalt maar de output niet, kun je nog een cleanboost (pedaal) overwegen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top