Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    mmmh ..... hij kan beter gaan drummen i.p.v. gitaar spelen zo te horen :-)

    die drummer met wie ik destijds speelde was zo'n figuur voor wie het drummen niet moeilijk genoeg was, dus ging ie maar alles zelf doen (gitaar, toetsen, trompet, bas, you name it: het maakte 'm niet uit). vaak was het te gek, maar soms klonk het nergens naar (en daar mocht je dan weer niks van zeggen .... zucht).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Heb ik gezien. Rare snuiter.
    Er is iets met het slaan van die ritmes. Als je dat maar lang genoeg doet word je steeds "primitiever". Al die lui (Bonham, Moon, Baker) vertonen min of meer hetzelfde gedrag, zeker als ze dan ook nog eens een keer flink aan de dope zitten.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Er is iets met het slaan van die ritmes. Als je dat maar lang genoeg doet word je steeds "primitiever". Al die lui (Bonham, Moon, Baker) vertonen min of meer hetzelfde gedrag, zeker als ze dan ook nog eens een keer flink aan de dope zitten.
    Het zijn allemaal drummers van de generatie 'drugs and liquor a plenty'. Dat doet op den duur iets met je brains, maar Ginger was volgens mij al zo toen ie nog melk dronk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het zijn allemaal drummers van de generatie 'drugs and liquor a plenty'.
    Dat is precies mijn bezwaar tegen The Who en Led zeppelin. Die drummers, altijd rammen. Dieptepunt: Going mobile, The Who en D'yer Mak'er van Led zeppelin
    Laatst gewijzigd door beruk; 28 september 2015 om 11:13
    Mwa...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Die drummers, altijd rammen.
    Zoiets heb ik als ik naar het nummer "One" van U2 luister, maar dan in de versie van Mary J Blige. Als zij namelijk aan het eind van die song begint te zingen op een manier waar Bono alleen maar van kan dromen dan begint precies op dat moment de drummer met een soort "tussenslag" of zoiets waardoor ik de sterke neiging krijg om 'm de keel dicht te knijpen, mocht ik op dat moment in z'n buurt zijn.

    Groet, Jan.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dat is precies mijn bezwaar tegen The Who en Led zeppelin. Die drummers, altijd rammen.
    Maar Ginger is een heel ander verhaal. Dat was een swinger, eigenlijk een jazz drummer.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het zijn allemaal drummers van de generatie 'drugs and liquor a plenty'. Dat doet op den duur iets met je brains, maar Ginger was volgens mij al zo toen ie nog melk dronk.
    Misschien heb je wel gelijk. Maar die ritmes ... De mensen in Afrika leven ook anders, meer bij de dag.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Dat zijn gewoon muzikanten die verder kijken dan hun neus lang is. Cooder doet hetzelfde, Ribot ook. En Page zakte ook af met zijn gitaar naar Marokko voor wat muzikaal avontuur & verrijking. Ik denk dat Baker een heel ander probleem had. Ego, drank & talent en een vorm van autisme zou me ook niet verbazen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dat is precies mijn bezwaar tegen The Who en Led zeppelin. Die drummers, altijd rammen. Dieptepunt: Going mobile, The Who en D'yer Mak'er van Led zeppelin
    Dan heb je echt met wortels in je oren naar Zeppelin geluisterd. Ja, Bonham was een beukdrummer, maar als je zegt dat hij alleen maar ongecontroleerd ramt heb je het echt niet begrepen. De stijl van Bonham is dynamisch (luister bijvoorbeeld Dazed & Confused), gecontroleerd en past precies in de stijl van Zep. Als je als een soort gemankeerde jazzdrummer die partijtjes gaat lopen aaien slaat dat helemaal nérgens op. Ik snap niet wat mensen hebben tegen drummers die hard spelen. Dat is net zoiets als tegen een gitarist zeggen "nou, die buizenbak klinkt op 1,5 hetzelfde als op 7, het is toch gewoon gitaar?". Rock is harde muziek, dan moet je hard drummen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Niks tegen beuk drummers. Integendeel, als ze maar groove hebben zoals Jeff porcaro, vinnie colaouta of cozy powell, die hard beukt maar echt een lekkere rock groove heeft!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top