Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Docu: It might get loud

    Op een of ander manier is deze docu tot nu toe aan mij voorbij gegaan. Het betreft een drieluik over drie generaties gitaristen: Jack White, the Edge en Jimmy Page. Echt een enorme aanrader. Ga er dus eens rustig 1.5 uur voor zitten!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb hem toen gezien. Ik vind het drie keer niks, met alle égards voor Jimmy Page. Dat trio past van geen meter bij elkaar. Dat gepiel af en toe. En wat doet Jack White aan tafel bij mr. Page... Een gotspe.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik snap die reactie wel, maar ik keek er naar als docu, niet specifiek als gitaardocu. Zo heb ik niets met Metalica, maar die film over hen vond ik om te smullen. Niet om de muziek, maar om de interactie, de absurditeit, de ego's.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb er ook van genoten, en natuurlijk zijn het controverse.
    Maar de uitleg van Jimmy Page over Kashmir en de rest als gebiologeerde schooljongens kijkend naar de meester is fenomenaal en vol respect! En zo heurt het!
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Vond er ook niet zo heel veel aan. Jack White vind ik nou niet zo speciaal, en die vent van U2 ... nou nee. Leuke band hoor, en sfeervolle gitaargeluiden die hij maakt, maar het is toch heel erg veel met heel veel effecten pielen om uiteindelijk iedere keer weer ongeveer hetzelfde te klinken: iets met een delaytje. Jimmy Page is een andere zaak.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Ik heb hem in de kast. Al een paar keer gekeken. Alle drie héél verschillend en interessant.
    Mwa...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Tsja ... om heel eerlijk te zijn ben ik vaak meer geinteresseerd in drummers dan in gitaristen. Als ik een plaat draai luister ik meestal meer naar de rhythm sectie (en dan vooral de drummer) dan naar de gitarist. Maar ja ... daar zijn dan ook weer aparte video's voor :-)


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Er is ook een mooie Uur van de Wolf over Ginger Baker. Terwijl iedereen om hem heen het beste met hem voor heeft, weet hij het iedere keer volkomen te verpesten. Groot talent, maar wat een fuckup.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Heb ik gezien. Rare snuiter. Meeste kunstenaars hebben een tic maar hij is écht raar.
    In session met Albert King en SRV kijk/luister ik ook regelmatig, als masterclass zeg maar. Met de nadruk op class, ik ben bepaald geen master.
    Mwa...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vind Jack White toch wel een fenomeen hoor. Ik heb het sowieso voor gitaristen die in de eerste plaats muzikant zijn ipv enkel gitaar spelen. okee, er zijn veel gitaristen die wat kunnen drummen, maar wsch niet zoals J White


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top