Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Cigarbox guitar

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Cigarbox guitar

    Ik speel wel eens een stukkie slide. Eigenlijk altijd akoestisch. Nu lijkt het mij wel grappig om eens een cigarbox guitar te hebben. Bv Seasick Steve speelt daar toch leuk op weg.

    Ik denk dat een 4-snarige CBG met frets en humbucker mijn voorkeur heeft. Ik wil graag met en zonder slide kunnen spelen. Ik heb tot nu toe twee bouwers gevonden: Jos Maesen (BE) en Sevaas Bollen (NL).

    Wie heeft er tips voor een leuke CBG?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Vlgs mij stond er op de laatste edities van Veenendaal ook iemand met Cigar Boxes.. Mss overmorgen dus ook.. Kan me alleen niet meer herinneren of er ook in die dingen humbuckers in zaten....hier een plaatje van afgelopen keer.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Dat is Servaas Bollen. Die werkt met een piezo-element. Dat vind ik niet de sound geven die ik zoek. Thanks anyway.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Op gitaarmarkt worden er diverse cbg'tjes aangeboden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Dat met die licence-plates zijn idd cigarboxgitaren van Servaas Bollen, hij werkt onder de naam Gumbo Guitars.
    Hij werkt ook op bestelling, je kan hem vragen er een te maken met een humbucker. Hij heeft trouwens ook cigarbox (of eigenlijk licenceplate) gitaren met 6 snaren op een Strat-hals.

  6. #6

    Standaard

    Ha Joost De Ruig, check effe mijn website www.dutchinstruments4u.nl ik bouw namelijk ook Cigar box gitaren zowel met piezo als met electrisch gitaar element (humbucker of single coil) Ook een 4-snarige gefret is mogelijk en dan met bv humbucker element komt ie op ca 165, Euro. Zeer vette sound! Zie bv https://youtu.be/wo5h_-14Tww

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top