Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Eastman e20 OOss is met Adirondack bovenblad, ook dat is dus Sparren soort, sides & back rosewood ook de Martin hd 28 is met sparren top en rosewood, ? in Noveber komt er een Larrivee om-40 Rosewood en die zal ik gaan vergelijken met mijn eastman om te zien of het geluid me verrassen zal, intussen vermoed ik echter dan mijn Eastman een blijver gaat worden. Heb de Taylor pagina op YouTube die eko adviseerde bekeken en een deel van de Lowden uitleg over geluid en houtsoorten.
    Fijn om hier op dit forum van gedachten te mogen wisselen ... en voor straks weer een paar uurtjes oefenen

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    als ik het vergelijk met iets wat iedereen kent is het dit, stel je vuurwerk voor je ziet de eerste sterren maar dan zie je er nog allemaal sterren tussendoor die kleiner zijn. Dus in het geluid klinken ook allemaal nog sterretjes tussen de sterren door.... is deze uitleg beter te volgen??? is inderdaad heel erg moeilijk om geluid in woorden te vatten..
    iig de Eastman e 20ss had dat en een martin hd 28 in een winkel had dat ook.
    Dan heb je het waarschijnlijk over boventonen. Een body van palissander (rosewood) accentueert o.a. die boventonen. Daardoor krijg je een complexer geluid dat voor solo gitaar heel mooi uitpakt, maar in een bandmix vaak niet tot zijn recht komt.
    Gitaren met een kleine body staan echter juist bekend om hun recht toe recht aan geluid. Ik heb zo het vermoeden dat bij de Eastman E20 OO SS, die immers ook een palissander body heeft, beide effecten elkaar tegenwerken.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #13

    Standaard

    Je kunt eens kijken (luisteren) naar de 600 serie van Eastman.
    Die hebben een maple body.
    Ik vind het geluid behoorlijk "sprankelend".
    Maar... je moet er wel van houden.

  4. #14

    Standaard

    Intussen heb ik een fijne gitaar die voldoende sprankeling heeft en toch ook genoeg bas en zeer aangenaam klinkt, vergelijkend met de Martin HD28 heeft ie meer treble zegt mijn man.
    Synapse->de Eastman vond ik niets naar mijn idee, en die ik inleverde vond ik op het schelle af in geluid... en de Larrivee's de hals is steeds breder als 42-43 mm. dus ik wacht de Larrivee niet meer af....

    Het is een Takamine van 2012, een bijna nieuwe, maar naar ik vermoed nog niet veel bespeeld. Indian rosewood solid back and sides en spruce solid top. en een smalle hals van 42.5mm. Prima voor mijn handen!
    De folie klevers zaten nog op de pickgard en het element en op de folie van de pickgard zaten wel een paar krasjes, op de gitaar niet.
    De koffer die erbij hoort heeft wel wat gebruik sporen.
    Dus is de gitaar misschien als voorbeeld gebruikt door een vertegenwoordiger.
    Deze gitaar speelt heel fijn is toch een dreadnought en aangesloten klinkt ie ook goed volgens mijn man en de verkoper. Daar heb ik me niet zo in verdiept, daar ben ik nog niet mee bezig.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Blij dat ik kon helpen
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16

    Standaard

    Pepe ik heb niet gezocht naar een Takamine, , echter doordat er geen enkel gitaar in de winkel was die me beviel, jah een 2tal Santa Cruz en nog zo'n pokkedure gitaar die absoluut geweldig zijn maar niet binnen mijn budget passen... heb nog Martin geprobeerd een mahonie en die klonk ook echt niet geweldig, nog andere snaren erop en nog niet naar mijn zin. Uiteindelijk zei de verkoper wacht even ging weg kwam terug met de bijna nieuwe Takamine geen Om of OOO maar een dreadnought met WEL een smalle hals en een mooi geluid,.
    Toen ik er op speelde vonden zowel ikzelf als mijn man en de verkoper dat dat de eerste gitaar was die ik vasthad die direct mooi klonk bij mijn aanslagen. Ik speel erg zacht wat ook weer op iedere gitaar anders overkomt zeker?
    Maar ik ben heel erg blij met deze gitaar het is de tle-D1 geworden , je vind er niet veel over zelfs op de website van Takamine vind je deze niet terug, er zijn er maar 12 van gemaakt in Japan voor Europa weet ik van Takamine zelf.
    En deze gitaar is niet pijnlijk sprankelend hoor Pepe , hij doet eigenlijk niet onder voor de Martin HD-28, denk dat die 2 mooi samen kunnen klinken.
    ben blij dat ik klaar ben met zoeken

  7. #17

    Standaard

    Als het lowbudget moet zijn vind ik dat LAG wel een opvallend sprankelend geluid heeft.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  8. #18

    Standaard

    @Tunes, We hebben een Lag T200 DCE gehad idd een mooie gitaar, die heeft onze zoon overgenomen. Lag is ook een goed merk alleen nog niet zo bekend hier, Van Lag heb ik een Ukelele, is ook een mooie, maar moet ik me nog meer mee bezighouden om dat te leren spelen. Eerst verder gitaar ontwikkelen.. ik ben nu in het 3de lesjaar aan het spelen

    http://usa.lagguitars.com/acoustic/t...al-p111391,39/

  9. #19

    Standaard

    Ik was van de week in Zeist bij de muziekwinkel. Tot mijn verbazing alleen maar Maysons en Richwoords in de winkel. De eigenaar vertelde me dat dit de merken zijn waar je als groothandelaar/importeur blij van wordt: niet te duur en vreselijk goed geluid.

    Ik was natuurlijk sceptisch en ben maar een beetje gaan pingelen... maar ik had een paar Richtwoods te pakken die ik zeker vond "sprankelen". Heerlijk fris en open geluid.

    Dus wellicht is dat een optie.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    ik vind taylor en guild vaak ook wel sprankelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top