Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Nieuw lid

Hybrid View

  1. #1

    Party Nieuw lid

    Goedemorgen allemaal,
    Nieuw hier, dus ik stel me even voor.
    Ik ben Roald, 23 jaar jong, woon in Rockanje (Zuid-holland) en speel sinds mijn 13e gitaar.
    Ik heb al heel vaak rondgekeken op het forum, maar nooit de moeite genomen mijzelf te registreren.
    Sinds ik een buizenversterker heb (peavey classic 30) heb ik zoveel vragen dat het toch eens tijd werd lid te worden, de buizen zijn namelijk aan vervanging toe....
    Als mijn versterker weer helemaal in orde is wil ik graag de pickups vervangen van mijn fender Strat (MIM).

    Hieronder een lijstje van alle spullen die ik heb:
    - Fender stratocaster (MIM)
    - Jackson DKMG
    - Takamine Takamine GD20-NS
    - Peavey classic 30
    - Fender frontman 65R
    - EHX soul food
    - crybaby CBG-95
    - Boss TU-3

    Hoop dat de lijst flink groeit maar het geld kan maar 1 keer uitgegeven worden..........

    groeten roald
    Laatst gewijzigd door Roald; 21 september 2015 om 09:09

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Welkom en kom maar door met je vragen

    (voor intimi: Brad, niet meer doen)

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Joost!
    Ik heb vooral problemen met het vaststellen of het de voorversterkerbuizen of de eindbuizen zijn....
    Tijdens het spelen komt er veel ruis en een krakend geluid uit de speaker, voorversterker buizen dus....
    als ik op de buizen tik komt hetzelfde krakende geluid uit de speaker, ook als het volume helemaal uit staat, ik heb gehoord dat dit betekent dat het de eindbuizen zijn...
    De man waar ik de versterker van gekocht heb vertelde dat hij nooit iets vervangen heeft aan de versterker en alles origineel is, terwijl de versterker +/- 10 jaar oud is.
    Ik hoopte klaar te zijn met simpelweg de voorversterkerbuizen te vervangen, misschien het beste om de versterker helemaal na te laten kijken door een expert?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
    Bedankt Joost!
    Ik heb vooral problemen met het vaststellen of het de voorversterkerbuizen of de eindbuizen zijn....
    Welkom guitarhero!


    De man waar ik de versterker van gekocht heb vertelde dat hij nooit iets vervangen heeft aan de versterker en alles origineel is, terwijl de versterker +/- 10 jaar oud is.
    Ik hoopte klaar te zijn met simpelweg de voorversterkerbuizen te vervangen, misschien het beste om de versterker helemaal na te laten kijken door een expert?
    Tijd voor een pitstop bij een tech en die gaat hem weer kunnen laten zingen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Tijd voor een pitstop bij een tech en die gaat hem weer kunnen laten zingen!
    Dat is na 10 jaar altijd een goed advies.

    Een andere optie is om een setje pre-amp buizen bij iemand te lenen (veel versterkers hebben 12ax7 en dat is hetzelfde als ECC83) en te kijken of je daarmee het probleem oplost. Ik vermoed dat je er 2 nodig hebt. Zonodig stuur ik je er wel 2 ter leen op. Als dat geen soelaas biedt, kan je proberen of geleende eindbuizen (ik neem aan EL84, maar die heb ik niet voor je) de oplossing zijn. Een setje gepaarde Sovteks EL84 kost €25,- zie: http://www.thomann.de/nl/sovtek_roeh...FSLnwgod-rgHiA

    Een setje 12AX7 van Electro Harmonix kost trouwens hetzelfde, dus voor €50,- heb je alles lekker nieuw en fris

  6. #6

    Standaard

    Er zit inderdaad 12AX7 in, als ik er 2 zou kunnen lenen zou het een hoop helpen!
    Als ik ze toch moet vervangen zou ik graag een beetje willen experimenteren met andere buizen, zijn er buizen die jullie aan kunnen bevelen?
    Als blijkt dat ik de eindbuizen moet vervangen neem ik de kosten maar voor lief en breng ik hem bij een expert en laat ik hem helemaal nakijken, zijn er winkels die jullie kunnen aanbevelen in de omgeving Rotterdam? (het liefst een beetje betaalbaar)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Welkom!!!!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Welkom Roald!

    Ik denk dat je zo'n specifieke vraag beter in het daarvoor bedoelde subforum kunt plaatsen.
    Verder kun je het kwartetje EL84's vrij simpel testen via de 'return' van de FX-loop,
    klinkt dat ok, dan (zouden!) het inderdaad de beide pre-amp buisjes kunnen zijn.

    Joost bedoeld het goed, maar ik zou geen buisjes ff lenen. Een 12ax7 begint bij een tientje,
    en ik weet zeker dat je in je 'gitaristen bestaan' op een bepaald moment erg blij bent met
    een paar reserve buisjes...

    EDIT: iets te snel, ik zie dat Joost hetzelfde adviseerde, alleen heb je 4 x EL84 nodig..
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 21 september 2015 om 13:25

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
    De man waar ik de versterker van gekocht heb vertelde dat hij nooit iets vervangen heeft aan de versterker en alles origineel is, terwijl de versterker +/- 10 jaar oud is.
    Is op zich nog niet zo heel raar lijkt me.
    Mijn meest gebruikte versterker is mijn mesa, nu 5 jaar oud, en daar is ook nog nooit iets aan gedaan (en alles is nog goed), en die versterker staat 1 of 2x per week een paar uur aan.
    Een versterker kan afhankelijk van het gebruik dan ook best 10 jaar doen met de buizen, ik vind het in ieder geval niet onwaarschijnlijk.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemdaGuide Bekijk bericht
    Welkom!!!!!
    Thanks!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Welkom Roald!

    Ik denk dat je zo'n specifieke vraag beter in het daarvoor bedoelde subforum kunt plaatsen.
    Verder kun je het kwartetje EL84's vrij simpel testen via de 'return' van de FX-loop,
    klinkt dat ok, dan (zouden!) het inderdaad de beide pre-amp buisjes kunnen zijn.

    Joost bedoeld het goed, maar ik zou geen buisjes ff lenen. Een 12ax7 begint bij een tientje,
    en ik weet zeker dat je in je 'gitaristen bestaan' op een bepaald moment erg blij bent met
    een paar reserve buisjes...

    EDIT: iets te snel, ik zie dat Joost hetzelfde adviseerde, alleen heb je 4 x EL84 nodig..
    Bedankt voor de hulp, ik kijk even rond in het subforum!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Is op zich nog niet zo heel raar lijkt me.
    Mijn meest gebruikte versterker is mijn mesa, nu 5 jaar oud, en daar is ook nog nooit iets aan gedaan (en alles is nog goed), en die versterker staat 1 of 2x per week een paar uur aan.
    Een versterker kan afhankelijk van het gebruik dan ook best 10 jaar doen met de buizen, ik vind het in ieder geval niet onwaarschijnlijk.
    aha.... De afgelopen 3 jaar is de versterker ook nauwelijks gebruikt aangezien de verkoper alleen nog maar akoestisch speelde, hier gaat de versterker ook niet op vooruit lijkt mij?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top