Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Barry Feat. Jim Morrison "Crystal Ship" (helemaal anders natuurlijk)

    Daar gaan we weer, hoop dat het een beetje klopt allemaal. Weet niet hoe de mix uit de bus komt, alles is gedaan met de koptelefoon.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Zeer creatief Barry! Mix is goed, je wordt steeds beter.
    Leuk!!

  3. #3

    Standaard

    Mijn helden The Doors, ik heb alle platen en dit nummer is een juweeltje. Jouw versie is 'modern' en mist daardoor uiteraard wel de psychedelische sfeer van het origineel. De mix en opname klinken goed alleen vind ik de eindsolo wat misplaatst, had een warmere lead sound mogen hebben naar mijn smaak. Maar wel erg tof gedaan!! Hoe kom je trouwens aan de losse zangopnames?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Drumsound is erg goed. Bij het begin akkoord denk ik gelijk Lanois (wat volgens mij prima zou werken) maar wat me dan weer eruit trekt zijn die zelfbedachte akkoorden (waarom?) en die buldozer gitaar. Het is een keuze denk ik dan, maar niet de mijne.
    De solo aan het eind is, begrijp ik best, gewoon fun om te doen maar als producer zou ik zeggen, none of that sir, nope.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mooi gitaargeluid. Mix lijkt zo op mobieltje goed te klinken. Vind alleen t nummer niet 'gellen', niet lopen. En ik ken t origineel niet eens. Ik hoor echt liever je jaren 80/90 Shrapnel creaties.

    Oh ja, de bas klinkt ook heerlijk. Maar ook die speelt noten die niet met de toonaard die de zanglijnen neerzet te matchen? Kweenie...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik ben fan van je producties en ook van van gitaar solo's dus die stoort me niet. Maar op een of andere manier vind ik dit niet een van je sterkste stukken. Het loopt op een of andere manier niet lekker, komt ook door het feit dat ik het stem geluid van Morrison nooit echt fijn heb gevonden

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Hmmm....zal wel aan mij liggen dan maar ik vind het bijzonder knap gemaakt. Je maakt in feite een nieuwe begeleiding op een bestaande zanglijn. Je moet het maar kunnen verzinnen. Dus men moet dit los zien van het origineel naar mijn bescheiden mening.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Begrijp me goed ik vind dit ook erg knap gemaakt. Maar ik heb Barry vaak veren in zijn derrière gestoken en vind hem een talentvolle gitarist/muzikant.
    Dan mag ik ook wel eens roepen dat ik beter van hem heb gehoord of meer passend bij mijn smaak.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    jup helmaal waar

    maar dan moet je ook niet de opname van originele zangpartij gebruiken
    naar mijn onbescheiden mening
    Volgens mij moet Barry helemaal niets en mag hij doen wat hij wil
    En waarom vind jij dit naar jouw onbescheiden mening?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    like vanilla ice AKA hammer stylie

    ICE ICE BABY

    cool verzonnen man !!!!
    Wat is in godsnaam je punt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top