Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard Direct mount EMG probleempje

    Goedemorgen,

    Heb zojuist een EMG hss setje gekocht voor mijn Soloist. Nu zijn de 2 single coils direct mounted. De huidige houtschroeven passen niet echt lekker op de EMG's (weet niet hoe je het moet verwoorden, maar ze draaien er half los in. Alsof ze iets te klein zijn).

    Ik heb op andere (Amerikaanse) fora gelezen dat je de schroefgaatjes van de EMG's moet uitboren omdat er anders überhaupt geen houtschroeven in passen.

    Ik heb ze nog niet geïnstalleerd en ben verder geen technisch kluswonder, maar dit kan toch niet de enige oplossing zijn? Kan ik niet iets grotere houtschroeven gebruiken die nét passen, en met een rubber ringetje of een veertje om de schroeven de pickups "stabiel" houden? Schuim onder de pickups doe ik liever niet omdat ik niet onnodig druk op de connector wil zetten.

    Al met al wil ik absoluut niet de schroefgaatjes gaan uitboren, aangezien dat redelijk onomkeerbaar is.

    Ik hoor graag jullie ideeën! Bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Ik herken de drempelvrees en heb soortgelijk dilemma ook gehad met de opening van de gaten in de body om CTS pots te installeren. Ik heb toen ook de geruststelling mogen krijgen dat het lichtjes vergroten van die gaten voor amerikaanse maten de waarde van gitaar niet doen dalen.

    Alles wat ik overigens zeg, zeg ik als geïnteresseerde leek en beetje ervaring hier en daar, maar mijn gedacht over die omkeerbaarheid: als je nadien wil schroeven in blinde gaten in hout die lichtjes te groot zijn, is dat snel verholpen met pakweg een tandenstoker. Lijkt wat primitief voor misschien een dure gitaar als jouw Jackson, maar ik denk niet dat je gitaar structureel degradeert.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top