Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saturdaynight Bekijk bericht
    Hoi, is hier iemand die een vervangende solo van Saturday night kan spelen maar dan eenvoudiger. Ik haal namelijk de snelheid en ben niet zo goed in improviseren. Misschien kan iemand hem vereenvoudigen en dan opnemen zodat ik het uit kan zoeken. Alvast bedankt!
    Het beste kun je een programma gebruiken waarmee je de solo kunt vertragen en loopen (best practice bijvoorbeeld). Het is niet erg als het je niet lukt om 'm helemaal uit te zoeken en 'm helemaal perfect te kunnen spelen. Het gaat om het proces: proberen te spelen wat je hoort. Daar leer je uiteindelijk het meeste van. Als je dat vaak doet ontwikkel je er gevoel voor.

    Een andere manier is natuurlijk kijken op youtube of iemand 'm voordoet (maar dat zul je al wel gedaan hebben). Dat heeft als voordeel dat je 'm meteen kant en klaar voorgeschoteld krijgt. Aan de andere kant: alles wat ik ooit van TAB of van video's of van gitaarleraren heb geleerd ben ik weer vergeten, alles wat ik zelf heb zitten zoeken (ook als daar fouten in zaten) heb ik min of meer onthouden. Ik heb het hier wel eens over gehad met een (jazz) conservatorium gitarist en die had precies dezelfde ervaring. Zelf proberen geeft uiteindelijk het meeste rendement.

  2. #22

    Standaard

    Wij spelen dat nummer ook met ons coverbandje en ik heb er een eigen solo op verzonnen. Vat em aan met een releasebend op de D (G snaar, 7de fret), brei daar een klein stukje in Amin pentatonisch aan en zoek het vervolgens wat hogerop op de nek in D min pentatonisch met enkele noten van D majeur er tussen gepropt. Works like a charm

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De topic poster is een dag na de registratie niet meer terug gekomen op dit forum
    Vriendelijke groet,

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Die is zich vast en zeker helemaal rotgeschrokken

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Nee hoor. Die zit zich nu gewoon kapot te oefenen op die solo.
    Geen tijd meer voor een forum.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #26

    Standaard

    Haha wat een reacties. Bedankt daarvoor. Het lukt al vrij aardig alleen ik heb gekozen voor een improvisatie met wat herkenbare stukjes erin. Snelheid lukt wel maar precies uitzoeken lukt me niet 👍

  7. #27
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik zeg, maak een video!
    Vriendelijke groet,

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    His head all busted lookin just a little too wise

  9. #29

    Standaard

    Hey, ik heb een tijd terug een geïmproviseerde solo gemaakt van saturday night maar dan bij de outro niet bij de originele solo. het heeft eigenlijk niks te maken met de originele solo maar gewoon helemaal iets nieuws. misschien heb je er iets aan misschien ook niet

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja prima. Solo's naspelen is ook niet aantrekkelijk. Op zijn best zegt het publiek, ja hij kan het. Op zijn slechts zegt het publiek, that sucked big time. Dat gaat natuurlijk alleen maar op als je voor publiek speelt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top