Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    het profiel moet gekopieerd worden van een japanse strat uit 84.... weet iemand toevallig welk profiel dit is? 'google is' in dit geval niet zo 'my friend'
    Hoe ga je dat doen, het profiel kopiëren?

    Heb weleens zo'n hulpmiddel gezien, allemaal van die staafjes naast elkaar, bijeengehouden door een stuk kunststof, geen idee hoe dat heet of waar die verkocht worden.
    Die staafjes kun je dan tegen de hals duwen, en omdat de staafjes ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven, kun je het profiel zichtbaar maken. Weet niet of dit de manier is, maar geen idee hoe anders.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    kopiëren is een groot woord.. als ik het profiel weet zal ik de hals ernaar shapen.. niet precies uiteraard, maar dicht in de buurt ....
    Met de ruwe hals laat ik de gitarist erop spelen.. en dan met het commentaar verder aan de slag...

    zo'n beetje dus......

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ziet er goed uit!
    Hou ik in de gaten deze, zal ongetwijfeld wat tips en tricks kunnen vinden in je verslag haha

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    zoals eerder gezegd gaat deze een thema-gitaar worden. hout van Terschelling... en vandaag slagplaatmateriaal mogen ontvangen....
    de slagplaat is een stuk koper dat opgedoken is van een wrak, daarna op het eiland terecht is gekomen en nu als slagplaat eindigt.....

    de Noordzee heeft dit stukje fantastisch mooi gepatineerd....


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    het profiel moet gekopieerd worden van een japanse strat uit 84.... weet iemand toevallig welk profiel dit is? .
    Ik heb een 84er Jap gehad, maar dat was een JV ('57-er Strat). Die gitaar had het dunste Fenderhalsje van alle Fenders die ik ooit gehad heb.

    Ps erg benieuwd naar het eindresultaat met de originele slagplaat. Succes!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    en weer wat verder... een deel van de plaat koper heeft de vorm van Terschelling gekregen.



    ondertussen is de trusrod ingefreesd, een toegangsgat geboord en de hals ruwweg uitgezaagd.







  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    in de linde-body heb ik vandaag een neckpocket gefreesd. zo strak dat de body ingeklemd hangt zonder schroeven...







    en de toets op de hals verlijmt...


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    even een totaalplaatje..


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    even een kleine update. ik merk dat het posten op fb vaker gebeurt. toch wil ik dit draadje niet uit het oog verliezen. dus een kleine update...



    hier is de bellycut in wording. daar had ik mij een schuurdrum voor in elkaar geknutseld.... het schuren gaat een stuk sneller, maar de rol is niet echt goed gecentreerd. Deze ga ik vandaag vernieuwen op de draaibank..



    ook heb ik afgelopen tijd een fretbender gemaakt. die had ik nog niet.



    maar het leukste blijft toch het werken met hout.. de nek heeft hier zijn ruwe vorm. er moet nog wel het juiste profiel in, maar er is een begin.....


  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Ik ben een stuk verder met deze twee gitaren. de mahonie-gitaar krijg humbuckers... Van achter in de body gemonteerd zodat er geen pup-ringen nodig zijn. Ook de controlecavity is gefreesd en de mal voor de slagplaat is ook gemaakt.




    hier is de controlecavity ruw uitgeboord.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top