Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard EMG SL20-set: volumeverschil HB - SC. Suggesties?

    Ha allen,

    Ik heb een Strat Plus uit 1990 waarin ik op dit moment een loaded slagplaat heb met de EMG SL20 set. Op zich prima, ik speel in een coverband met veel eighties-meuk. Vind de heldere cleans en vette output van die actieve elementen wel fijn - veel sustain ook, geen brom etc. Alleen zit er naar mijn smaak een (te) groot volumeverschil tussen de brughumbucker en de twee single coils. Is dat te verhelpen? Ik gebruik de brug-PU niet voor clean, maar om niet een te grote volume-drop te krijgen, zet ik voor cleane stukken de 5-way tussen de brug en middelste in. Terwijl die single coils op zichzelf ook te gek klinken...

    Ik overweeg om weer af te stappen van actieve elementen, maar ik wil wel graag die dikke output ivm onze hairmetal . Stel dat ik een Seymour Duncan humbucker-in-single-coil-formaat in de brug zet en 'gewone' single coils in die andere twee, blijf je dan zo'n groot volumeverschil houden, of is dat vooral aanwezig bij actieve pickups? Overigens: oorspronkelijk zaten er Lace Sensors in. Die slagplaat heb ik nog gewoon - evt zou ik dan de brug-PU kunnen vervangen door een (splitbare?) humbucker in SC-formaat. Maar dan bij voorkeur ook nog zonder brom en piepen enzo :P. Iemand suggesties of tips? Dank alvast!

  2. #2

    Standaard

    Niemand? Of moet ik het ergens anders posten?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Kun je de single coils niet wat hoger draaien en de humbucker naar beneden om de output op elkaar af te stemmen?
    Actieve elementen kunnen meestal best dicht tegen de snaren staan voor dit problemen geeft.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Inderdaad de 85 iets naar beneden en de SLV's iets naar boven. Zo doet Lukather het zelf ook --> Check 00:20 https://www.youtube.com/watch?v=OpjWre7nLJg

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Per single coil? Lijkt me niet handig ...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gewoon de lukather manier doen, sc dichter op de snaren. En keihard aanslaan, daarmee kan je qua volume ook verschil maken, manier van aanslaan😉

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Kun je de single coils niet wat hoger draaien en de humbucker naar beneden om de output op elkaar af te stemmen?
    Actieve elementen kunnen meestal best dicht tegen de snaren staan voor dit problemen geeft.
    Cool, ga ik proberen. Thanks!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top