Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ach wat, als het maar aankomt.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Mijn ervaring met DHL.
    Heb wel een keer gehad dat iets kwijt was maar naar lange tijd kwam het toch te voor schijn (paar weken).

    Ik verstuur veel en ver en doe alles AANGETEKEND, dan is het verzekerd en belangrijker ik heb het idee dat ze er om die reden toch iets zorgvuldiger mee om gaan.

    Voor de rest, goed dicht tapen, ontvanger EN afzender duidelijk op de doos en graag ook een telefoonnummer er op.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Belangrijk om te vermelden is dat 'verzekerd' verzenden niet per definitie betekend dat de
    (aanschaf)waarde 'tegen ieder onheil' is gedekt. Afhankelijk van de gekozen methode kan
    er een 'maximaal verzekerd bedrag' van toepassing zijn, of erger nog, slechts een vergoeding
    per (kg.) gewicht...

    Je kunt een zending aanvullend verzekeren, hiervoor dient de waarde (vooraf) bepaald te worden.
    De premie is uiteraard afhankelijk van de waarde. Ik weet trouwens niet of dit als particulier heel
    eenvoudig is...

    Aangetekend verzenden houdt natuurlijk niet in dat een zending automatisch verzekerd is voor
    de werkelijke waarde. Sterker nog, de enige 'garantie' of rechten die je naar de ontvanger toe
    hier uit kunt ontlenen is dat hij een 'doos' heeft ontvangen... Dat zegt natuurlijk helemaal
    niets over de inhoud dan wel de waarde.

    Bovendien is er een wezenlijk verschil of een zending zoek raakt of beschadigt word aangeleverd,
    want hoe toon je aan dat de schade aan het product ook daadwerkelijk door transport(schade)
    is veroorzaakt... Daarom kiezen de meeste vervoerders standaard voor een vergoeding per kg.,
    wat inhoudt dat je als verzender bij het zoekraken van een gitaar (slechts) op een paar tientjes
    hoeft te rekenen.

    Nou goed, beetje oppassen dus.

  4. #24

    Standaard

    Voor zover nog van toerpassing: een paar jaar geleden heb ik een gitaar naar Finland verzonden. Die is onderweg verdwenen. Het laatst getraced voor 'ie de boot op ging in Duitsland en nooit van de boot afgekomen. Na wekenlang bellen en mailen met de vervoerder en de geadresseerde er verzekeringswerk van gemaakt. Alles is toen snel en keurig geregeld maar de geadresseerde had nog steeds geen gitaar natuurlijk. Totdat een maand of zeven later de gitaar bij de geadresseerde is afgeleverd. Helemaal in orde, had 3 KM van zijn huis in een vervoerdersdepot gelegen. Adreslabels, barcodes, alles zat er gewoon op, niemand kon verklaren waarom het pakket niet getraced was tussen boot en het laatste depot of waarom het pakket daar maar bleef liggen. Toen dus weer verzekering gebeld en het bleek een stuk lastiger om de verzekeringsuitkering ongedaan te maken dan om het geld te innen. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top