Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard Gitaar zoek geraakt bij DHL??

    Een week of 2-3 geleden heb ik een behoorlijk prijzige gitaar gekocht in Duitsland. De verkoper heeft hem netjes met DHL Duitsland naar Nederland verscheept. So far so good. Maar eenmaal in Nederland heeft DHL hem tussen Depot Utrecht en Depot Dn Haag uit het oog geraakt.
    Het laatste wat er van bekend is, is het volgende:

    04 sep 2015 07:29 Pakket niet aangekomen op lokaal distributiecentrum, mogelijk door sorteerfout.

    Bij navraag blijkt dat de barcodes nog wel eens beschadigd raken en er manueel her gecodeerd moet worden. In de meeste gevallen wordt het weer netjes opgelost (zegt DHL).
    De verkoper heeft inmiddels al een onderzoek aangevraagd. DHL wacht daar eerst 14 dagen mee voordat ze wat gaan doen, want er is alsnog kans dat de gitaar weer 'boven water komt". Ook heeft de verkoper al toegezegd de aankoopsom te zullen terugbetalen. Dat vind ik zeer coulant en dat waardeer ik ook. Maar nog veel liever zie ik de pakketbezorger met een onbeschadigde gitaar aanbellen. Voorlopig heb ik nog hoop, maar die slinkt wel met de dag, die hoop..

    Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn. Heeft iemand al eens zoiets dergelijks meegemaakt dat je gitaar ergens onderweg is kwijtgeraakt en hoe is dat afgelopen?
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 11 september 2015 om 19:17
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zelf geen ervaring mee, maar ik vind het op z'n zachtst gezegd behoorlijk naïef dat je niet ff een dagje uittrekt om naar Duitsland te gaan, gitaren te testen en hem daar op te halen.
    Wat voor prijzige gitaar is het?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Zelf geen ervaring mee, maar ik vind het op z'n zachtst gezegd behoorlijk naïef dat je niet ff een dagje uittrekt om naar Duitsland te gaan, gitaren te testen en hem daar op te halen.
    Wat voor prijzige gitaar is het?
    Wat een mega onzinnige opmerking.
    Ts vraagt om tips/ervaringen......

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mijn ervaring met qua verzending van gitaren en apparatuur beperkt zich tot Thomann en is perfect, inclusief retourzendingen. Via track&trace perfect te volgen en in de regel 3 dagen onderweg.

    Wat een bummer dat het bij jou mis is gegaan. Ik hoop dat het alsnog wordt opgelost.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Toevallig 3 weken geleden met een Couch strap, uit de USA.
    Long story short, tracking staat op delivered maar er is niks afgeleverd en Post.nl zegt sorry. Dan moet USPS, de USA vervoerder van Couch een onderzoek starten bij Post.nl maar omdat de tracking op delivered staat beginnen ze er niet aan. Post.nl weigert de delivered status te wijzigen, zou het net lijken of ze een fout gemaak hebben.
    Zo gaat dat dus.
    In mijn geval reageerde Couch zoals je hoopt dat men reageert, we sturen een nieuwe op met excuses erbij (terwijl ze er gewoon niks aan kunnen doen).
    Het minste wat ik kan doen is Couch een veer in zijn reet steken op dit forum dus bij deze.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 11 september 2015 om 19:51
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Doen jullie online bestellingen met creditcard?
    Dat werkt qua verzekering vaak goed.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik Paypal maar dat maakt niet uit, het blijft hetzelfde onderzoek en ook PP beschermt in dit soort gevallen maar ipv dingen te laten escaleren is het altijd beter er onderling uit te komen.
    In dit geval hoopt Couch nog iets uit USPS te persen maar daar bemoei ik me als ontvanger natuurlijk niet mee.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Een kennis van mij had recent een vergelijkbare akkefietje met DPD... "volgens onze GPS gegevens is onze bezorger bij u aan de deur geweest". Nou heeft die man zijn bedrijf naast zijn woonhuis....maar er is niet aangebeld en dus niets afgeleverd.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9

    Standaard

    Ja, wel eens meegemaakt. Gitaar particulier gekocht in België. Twijfelen: of heen rijden of opsturen. Toch op laten sturen via UPS. Gitaar is verstuurd, bevestiging en track & trace nummer gekregen. Leuk om te volgen waar de gitaar is: Brussel, Utrecht, Amsterdam, Duitsland, Frankfurt (geloof ik, paar jaar geleden), Burgebrach: afgeleverd en getekend voor ontvangst. Ik woon toch echt in NL en niet in Duitsland. Wat ging er fout? Gitaar verstuurd in Thomann doos, onderweg barcode zoek, daarom maar afgeleverd bij Thomann. Gebeld met Thomann: hebben jullie mijn gitaar ontvangen? Reactie: wij krijgen iedere dag honderden retourzendingen binnen, onbegonnen werk om te kijken of je gitaar er tussen zit.

    Een half jaar lang een welles nietes spelletje met de verzender. Hij wilde mijn geld niet terug geven omdat hij vond dat de gitaar verzonden en ontvangen was. Als ontvanger sta je machteloos bij UPS. De opdrachtgever (in dit geval verzender) kan een onderzoek laten instellen, de verkoper wilde niet meewerken. Erg sneu voor de verkoper, maar de verkoop was niet afgerond omdat ik nooit een gitaar heb ontvangen. Ik heb dus recht op terug storten geld.

    Uiteindelijk gedreigd met gerechtelijke stappen, aangetekende brief, enz. Kreeg ik toch nog mijn geld terug van de verzender. Laatste keer dat ik een gitaar koop bij een particulier in het buitenland.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Niet alleen bij ups, je bent pas eigenaar als je getekend hebt voor ontvangst en tot dat moment kan alleen de afzender actie ondernemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top