Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Thimble Slide

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard Thimble Slide

    Iemand die dat ding al geprobeerd heeft????
    http://www.guitarworld.com/thimble-s...ar-video/25443
    of is het weer zo'n uitvinding die gehyped wordt maar net niet doet wat de verkoper belooft...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Geinig, maar mij lijkt het nix. Ik speel echter alleen acoustisch slide en voor een volle sound heb je dan dikte van het glas, koper of staal nodig. Daarnaast speel ik slide in een open stemming met de slide om mijn pink, zodat ik nog 3 vingers heb om te fretten. Mogelijk dat het elektrisch en dan met name met vervorming wel werkt op de manier zoals in de demo. De Thimble slide is iets meer dan een inch en dat is ongeveer gelijk aan het bovenste vingerkootje van mijn ringvinger. Daar ga ik niet mee kunnen fretten vrees ik......

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Interessant ding zeg. Met dat ding kan ik misschien eindelijk Love is a Battlefield spelen en andere nummers waarin slide en gewoon gitaarwerk elkaar afwisselen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Interessant ding zeg. Met dat ding kan ik misschien eindelijk Love is a Battlefield spelen en andere nummers waarin slide en gewoon gitaarwerk elkaar afwisselen.
    Ik heb daarvoor ooit een shubb axys gekocht maar dat ding werkt voor mij totaal niet.



    Ik krijg die axys niet op het juiste moment in 1 keer 180 graden geroteerd. Of hij gaat juist draaien tijdens het slide spelen.

    Die thimble lijkt me wel wat handiger voor een klein beetje slide.
    Maar goed, het echte slidewerk doe je natuurlijk op een lapsteel. Die komt er ook nog wel een keer.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 12 september 2015 om 13:31 Reden: vautje
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb verscheidene slides die bedoeld zijn om normaal en slide spel makkelijk te combineren. Val voldoen ze niet:te zwaar aan je vinger, te onhandig waardoor je niet relaxed kunt spelen. Mij bevalt de Jetslide goed. Wordt op maat gemaakt op bestelling, verkrijgbaar in verschillende materialen en na enige gewenning prima te gebruiken voor hybride spel.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Hee, die shubb axys, zoiets lijkt me wel wat, die van de TS wellicht nog net iets teveel rondom de vinger; jetslide te smal, contact met de snaren moet wel eenzelfde ronding hebben als op mijn andere slides.

  7. #7

    Standaard

    De shubb axys werkt redelijk als je hem gebruikt met je ringvinger zoals de meesten doen. Als je het sliden liever doet met de pink zoals ik dan wordt het lastiger.

    Voor de thimble slide is er nu trouwens een Kickstarter gaande. Als je toch een keer zo'n thimble wilde proberen dan is dit misschien de kans om er 1 in handen te krijgen. Ik heb me in ieder geval als backer opgegeven. Het loopt niet echt storm dus hij kan nog wel wat meer backers gebruiken.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Die shubb axys lijkt me fijner, doordat je echt los kunt komen van de slide.
    Ik heb al verschillende slides hier, eentje die tot onder het middelste kootje van inderdaad mijn ringvinger komt, maar ik blijf het gevoel hebben dat er iets rondom mijn vinger zit (zit het ook natuurlijk), dat het wat onnatuurlijk maakt.
    Ik ben door de jaren heen al redelijk goed geworden is het snel tevoorschijn toveren van mijn slide, ding er vanaf krijgen op tijd is vaak moeilijker.
    Opzich red ik mezelf wel zonder die vinger, maar een extra vinger is een extra vinger.
    Het is waarschijnlijk dat die shubb axys me de ruimte biedt die ik zoek, en dat ding draaien moet minder moeite beteken dan ik nu heb met slide afdoen, gaat mogelijk net die seconde schelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top