Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Rackgear en een JCM 2000

    Ik heb een rack met oa. een Rocktron piranha, intellifex en replifex. Hier speel ik mee over een Marshall 9100.

    Verder heb ik nog een JCM900 combo en een JCM 2000 top. Soms is het gewoon handig om met het combo op pad te gaan maar dan heb ik eigenlijk geen effecten. Kan het kwaad om met het rack over het cleane kanaal van de JCM te gaan spelen en als ik het leadkanaal van de JCM gebruik met weinig gain over het cleane kanaal van de Piranha speel? De replifex kan mooi de kanalen switchen.

    Gr. Mark

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    dan zou ik eerder de fx-loop gebruiken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou alleen de fx van de rocktron gebruiken en de kanalen van je amp gebruiken, presets maken met je midi board. Simpelste oplossing.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    dan zou ik eerder de fx-loop gebruiken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik zou alleen de fx van de rocktron gebruiken en de kanalen van je amp gebruiken, presets maken met je midi board. Simpelste oplossing.
    Dit zijn inderdaad de mogelijkheden waar ik tussen tussen kan kiezen. De laatste gebruik ik nu. In de FX van de JCM is ook nog een optie maar dan zit je achter de pre-amp van de JCM volgens mij.

    Maar het is niet iets gek wat ik wil dus?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mkootstra Bekijk bericht
    In de FX van de JCM is ook nog een optie maar dan zit je achter de pre-amp van de JCM volgens mij.
    Ja, piranha output in de fx return. Dan gebruik je de eindtrap en speaker van de combo. Maar is dat niet wat je wilt?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, piranha output in de fx return. Dan gebruik je de eindtrap en speaker van de combo. Maar is dat niet wat je wilt?
    Niet helemaal. Ik wil eigenlijk ook met effecten over de JCM spelen (zowel clean als Lead). Dit gaat wel als je de Piranha op clean zet en met weinig gain zodat de output niet overstuurd.

    Maar soms is het ook lekker om met de preamp van de Piranha spelen omdat de midrange verstelbaar is en daardoor veel types versterkers na te bootsen zijn. Dit zou dan over het cleane kanaal van de JCM moeten.

    Maar veelal worden er losse pedalen gebruikt bij de JCM versterkers en daarom vraag ik mij af of dit niet gek is om een preamp voor een preamp te zetten. En metalzonepedaal doet toch eigenlijk hetzelfde... Deze had ik altijd voor mijn valvestate hangen (voor het cleane kanaal)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar als je de kabel die normaal naar de 9100 gaat in de fx return stopt, heb je toch hetzelfde als met je grote setup?

    Verder, op zich kun je best een preamp in een preamp pluggen, gaat niks mis, wel de levels in de gaten houden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar als je de kabel die normaal naar de 9100 gaat in de fx return stopt, heb je toch hetzelfde als met je grote setup?
    Ja, klopt maar de preamps van de JCM zijn erg lekker voor rhythm (zowel de 900 als de 2000) maar ook tegelijk beperkt. (met leadeffecten wil je net wat meer mid in je sound) Met de Piranha kun je per preset net ff wat meer instellen zodat een leadpreset strak klinkt en niet 'modderig'. (maar dat is misschien het karakter van de JCM's. De piranha klinkt veel strakker, ook over het cleane kanaal)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Verder, op zich kun je best een preamp in een preamp pluggen, gaat niks mis, wel de levels in de gaten houden
    Oke, maw niets aan de hand als het outputlevel maar niet te hard binnenkomt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    ik weet niet helemaal hoe het zit... maar de prianha lijkt me een preamp, terwijl die andere twee effectbakken zijn?

    welnu... ff kijken of dit werkt:
    gitaar > piranha input > piranha send > JCM input > JCM send > piranha return > piranha output > intellifex input > intellifex output > JCM return en blazen maar...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    gitaar > piranha input > piranha send > JCM input > JCM send > piranha return > piranha output > intellifex input > intellifex output > JCM return en blazen maar...
    Dit, of de intellifex in de loop van de piranha (zodat je die ook geheel uit de signaalketen kunt halen) en een losse (midi schakelbare) looper om de preamp van de marshall in de keten op te nemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top