Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Nieuwe pickups: Smitty '64 blues set

    Al een poosje niet meer gepost hier, maar kon weer wat nieuws melden :-) Sinds een week zit bovengenoemde set in mijn 2012 Fender Strat. Ik was de Fat '50s een beetje zat, een tikje aan de felle kant. Bij Eric Smid langs geweest, hij heeft diverse sets die hij zelf windt in gitaren ingebouwd. Had mijn zinnen in eerste instantie gezet op zijn Mayer setje, maar vond na het vergelijkend warenonderzoek de '64 blues set zo mooi klinken... Voor hetzelfde geld heeft Eric ze er ook in gesoldeerd, dat scheelt weer een klusje. Het resultaat mag er zijn, vol, warm strat geluid. Eric had ze wat hoger gemonteerd, heb ze naar eigen smaak wat lager gezet, maar da's persoonlijk. Is er dan helemaal geen vuiltje aan de lucht? Een kleintje toch... gisteren met de band de boel flink de sporen kunnen geven, en deze pickups blijken iets gevoeliger in het oppikken van omgevingsfactoren. Tikkie meer brom als de gain wat wordt open gedraaid. Wij spelen absoluut geen zware metalen, veel pittiger dan Eagles of Fleetwood Mac wordt het niet. In de bandmix merk je niks van brom, maar als alles stil is, wel duidelijk merkbaar. Mocht ik me er on de nabije toekomst toch aan storen, dan kan ik de gitaar altijd nog shielden. Echter mijn ervaring is dat dit een negatief effect kan hebben op de helderheid van het geluid. Ik laat het dus ff zo. Anders dan dat heb ik het idee dat deze handgewonden setjes van Smitty best wel eens een succes zouden kunnen worden.
    Gr
    Chris


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Leuk om te lezen. Ik heb 2 maanden geleden een setje Smitty Phat's in mijn Tele laten zetten. Ook erg tevreden over. Jou bijgeluid herken ik niet, maar misschien scheelt het dat ik metaalverf heb gebruikt om te shielden. Veel plezier ermee!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik gebruik daar meestal aluminium tape voor, dat kan je gemakkelijker ongedaan maken :-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top