Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Het resultaat van een jamsessie met 2 gitaren

    Vergeet mijn vorige post! Ik heb de laatste tijd al veel sounds gedeeld hier, maar deze keer is het gloednieuw materiaal van The Nomad Brothers. Een jamsessie over een sampleloop en baslijn, met als gitaristen Casimir Ostyn en mezelf. De opname en productie werd verzorgd door nomad brother Recep Gargili, die de sample creëerde waarop de jam is gebaseerd.

    https://soundcloud.com/the-nomad-brothers/desert-love

    Foto's van de jam:









    Laatst gewijzigd door pumpkinhead; 7 september 2015 om 22:03 Reden: fotolinks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Leuk zo compleet met foto's. Die donkergrijze is sexy (kies maar ).

    Eén van m'n betere Sounds-uurtjes dit. Moondog/Zwita Soon, een ultra hangende valse ballad, en dan dit. Ik zou eigenlijk zoldergitarist z'n raad () op moeten volgen en er eentje opentrekken.

    Wat is dat voor net niet ritmisch ding rechts? Dat is precies goed qua scherpte en aanwezigheid. Het is er wel duidelijk, snijdt nergens doorheen, maar is toch crispy, helder en herkenbaar.

    Het geheel doet me denken aan, hoe kan het ook anders (), Metallica. Battery. Een soort uitvergrootte remixversie of zo. Mooie gitaarsounds ook.

    Twee puntjes van kritiek: had een contrabas gebruikt (die zit hier niet in, toch?). Het orgeltje/phasergitaartje op de achtergrond klinkt een beetje iel.

    Loeters,

    Merijn

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Leuk hoor, en n mega mooi solo geluid! Verder denk ik dat jullie nog jong zijn en ik daarom nog niet extreem veel verwacht van de improvisatie. Maar dat komt denk ik helemaal goed.

    Enneh, Turks allebei?

  4. #4

    Standaard

    Hallo, hallo, hier ben ik weer, even weggeweest.

    @Cageman: Die grove shakers bedoel je rechts? Dat is deel van een sample die Recep maakte, eentje van Weather Report, maar dan heel sterk (dubbel) vertraagd en daardoor ook van pitch veranderd. Bovendien zit er serieus wat EQ op om de scherpte te verminderen. Begin en eindpunt van de loop koos hij los van het oorspronkelijke nummer, waardoor het eigenlijk iets totaal nieuws is geworden. Het orgeltje/gitaartje waarover je sprak is ook gewoon deel van de sample, dat klinkt een beetje vreemd door de sterke vertraging. (Samples zijn Recep's specialiteit, maar hij staat nu niet op de foto aangezien hij de foto's maakte (gitaristen en hun ego's . )

    De track is opgebouwd uit 4 lagen: De sample in loop + gitaar1 + gitaar 2 + elektrische bas.
    Battery, nu je het zegt, daar lijkt het inderdaad wel sterk op!

    @Fusion: De gitaarklank is eigenlijk clean in de preamp, en daarop nog een versterkerplugin van Pro tools.
    Recep is Turks, en Casimir en ik zijn allebei Belgen

    Groeten

    Joris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top