Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 63
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Kauffmann MKI 50W head

    Kauffmann maakt, naast de relic Strats en Tele's, ook heads met de volgende specificaties: 50 Watt, 2-kanaals, EL34's, line out, sent&return, footswitch voor zowel kanaal als voor boost.

    Ik heb deze heads nu 2x gehoord en moet zeggen dat ze erg goed klinken. Ze kosten €1995,-, maar dan heb je ook wat: een niet-serie matig geproduceerd Nederlands product met een vette sound.

    Soundsample: https://www.facebook.com/pages/Kauff...389199?fref=ts


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaaf ding, ook mooi geprijsd. Plexi ontwerp neem ik aan?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    ben je vertegenwoordiger van koopman of zo ?
    Flauw, en als dat zo was zou ik dat gerust melden. Als je mijn profiel bekijkt zie je dat ik in een hele andere branche als ZZP'er werk. Ja, ik heb een Kauffmann Strat, maar verder is het gewoon een van shops waar ik wel eens kom. Niet eens vaak, want het is 165 km bij mijn huis vandaan. Waarom zou ik niet iets nieuws posten cq melden als ik ergens enthousiast over ben? Ik denk dat het een vrij onbekende head is en het is wat mij betreft alleen maal leuk om zo'n amp even bekend te maken. Tenminste, dat zou ik vinden als iemand anders dat zou posten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Lekker hoor. Is mijn kopje thee echter niet. Heb ik die centen kocht ik om de hoek een CMW 50 watt plexi (zelfde geluid, maar Chris heeft een leuke kat, da's ook wat waard) of van ver een Hiwatt 50 custom, die laatste heeft mijn voorkeur. Weinig knoppies en lekker strak.
    Soundsample:
    Mwa...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Weer een behoorlijk ander geluid (ook goed!), maar dat is nu zo leuk: door het behoorlijke aanbod en verschillende prijsklasses, kunnen we allemaal iets vinden dat bij ons past.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Flauw, en als dat zo was zou ik dat gerust melden. Als je mijn profiel bekijkt zie je dat ik in een hele andere branche als ZZP'er werk. Ja, ik heb een Kauffmann Strat, maar verder is het gewoon een van shops waar ik wel eens kom. Niet eens vaak, want het is 165 km bij mijn huis vandaan. Waarom zou ik niet iets nieuws posten cq melden als ik ergens enthousiast over ben? Ik denk dat het een vrij onbekende head is en het is wat mij betreft alleen maal leuk om zo'n amp even bekend te maken. Tenminste, dat zou ik vinden als iemand anders dat zou posten.
    Okee, duidelijk en geen punt. Uiteraard leuk om te delen.
    Maar heel gek vond ik de reactie van okeeee niet hoor. Was ook direct mij eerste reactie/gedachte.

    Dat van die waarde vind ik eigenlijk (en helaas voor kaufman) ook wel een geldig punt. De waardevastheid is meestal redelijk bedroevend. Daar koop je hem niet voor, maar bij een eventuele verkoop wel heel vervelend. Koch versterkers en Bo-el gitaren zijn idd eigenlijk geen klap waard 2ehands en lastig te slijten. Maar wellicht valt dat in dit geval mee.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Okee, duidelijk en geen punt. Uiteraard leuk om te delen.
    Maar heel gek vond ik de reactie van okeeee niet hoor. Was ook direct mij eerste reactie/gedachte.
    Ok, prima zo. Wat mij betreft zit de kracht van dit forum voor een deel in de nieuwswaarde en die is het grootst als er zo genuanceerd en objectief als mogelijk, zoveel als mogelijk nieuwe producten kenbaar worden gemaakt. Dan kan iedereen eruit halen wat hij/zij zoekt.

    Als je twijfelt over de objectiviteit vind ik het zelf chicer om even via een pb navraag te doen. Ik zit zelf ook op een heel ander forum (over Windsurfen) en daar staat onder de naam van de poster of diegene gesponsord wordt door een importeur. In die kringen gebeurd dat een stuk meer dan in gitaarland. De lezer ziet dan in één oogopslag in hoeverre hij door een gefilterde bril moet lezen of niet. Overigens ook postings door gesponsorde forumleden hebben wat mij betreft nieuwswaarde. Hooguit dat je over hun kwalitatieve uitspraken hun rol mee moet nemen. Het grappige is trouwens dat op dat forum importeurs het vaak niet eens prettig vinden als de door hen gesponsorde leden bovenmatig reclame maken. Dat wekt alleen maar irritatie op.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    Nederlands product . weet niet of dat zo positief is gezien het aantal koch's dat voor no monies op mp aangeboden wordt
    Hoewel die die wss matig in serie gemaakt zijn
    Goh, wat zegt dat dan over Marshall en Fender amps, die in nog grotere aantallen op MP worden aangeboden?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Het is druk op de Plexy markt , beetje jammer , zit weinig markt in , voor dat geld kopen de meeste iets origineels. Volgens mijn mening zit er meer brood in afgeleiden van Brown/Blackface achtigen.
    Ook deze zal erg goed klinken , maar dat doen de CMW, Vernet, Kema, etc ,etc ook.
    De nieuwe Power City's hebben dan weer wat leuke extra's zoals boost , schakelbare tube/ss rectifer ,etc.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Het is druk op de Plexy markt , beetje jammer , zit weinig markt in , voor dat geld kopen de meeste iets origineels. Volgens mijn mening zit er meer brood in afgeleiden van Brown/Blackface achtigen.
    Ook deze zal erg goed klinken , maar dat doen de CMW, Vernet, Kema, etc ,etc ook.
    De nieuwe Power City's hebben dan weer wat leuke extra's zoals boost , schakelbare tube/ss rectifer ,etc.
    1. Ik zag laatst een mooie oude Marshall plexi, maar die ging voor meer dan het dubbele.
    2. Deze Kauffmann heeft wel een boost als leuke extra.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top