Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Welke snaren voor mijn archtop?

    Hallo,

    Heb via ruil een Aria FA50 archtop gitaar op de kop getikt. Er zit een floating neck pickup op. Dus versterken is mogelijk

    Omdat ik ook wel s puur akoestisch speel, dacht ik welke snaren zijn de beste?
    Kunnen snaren voor akoestische gitaar wel goed versterkt worden door zo'n pickup?

    Wie heeft tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Flatwounds!
    Mwa...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Phosphor-bronze snaren (de standaard snaren voor een akoestische gitaar) worden redelijk opgepikt door een magnetische pickup. Niet super, maar er komt wel klank uit. De flatwounds die hierboven aangeraden werden is inderdaad de eerste keuze, maar als je toch wat articulatie wil in je akoestische klank, moet je kijken naar Monel snaren (een soort van nikkellegering). Voorbeeld zijn de Martin Retro snaren. Die worden wel erg goed opgepikt door een magnetische pickup. Ik heb ze zelf op mijn akoestische gitaren liggen, en dat klinkt & speelt erg goed.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4

    Standaard

    Ging mij er voornamelijk om dat ik akoestisch ook redelijk geluid heb. Zitten nu snaren voor electrische gitaar op en dat klinkt akoestisch niet lekker. Flatwounds zijn mooi voor jazzy sound maar speel ook 50s rock and roll dus wil ook een wat helder geluid. Zal s experimenteren met snaren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    GHS White Bronze snaren! Ideaal voor een archtop die je ook akoestisch gebruikt. Tevens een evenwichtig magnetisch signaal, dus goede elektrische versterking.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    als je toch wat articulatie wil in je akoestische klank, moet je kijken naar Monel snaren (een soort van nikkellegering). Voorbeeld zijn de Martin Retro snaren.
    Vraagje. Geldt dit ook voor flattop gitaren zonder pickup? Of zijn dit soort snaren speciaal voor archtop gitaren die versterkt spelen?

  7. #7

    Standaard

    De martin lijkt mij intetessant,hoor ook goede verhalen over de John Pearse jazz, ghz white bronze en DR zebra. Ik ga de John Pearse proberen dat is een merk die ik nog niet ken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    En natuurlijk niet te dunnen snaren! Vanaf .012 wordt het leuk
    -

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elvee Bekijk bericht
    Vraagje. Geldt dit ook voor flattop gitaren zonder pickup? Of zijn dit soort snaren speciaal voor archtop gitaren die versterkt spelen?
    Ik heb ze op al mijn flattops liggen. Monel-snaren waren de standaard snaren tot de jaren '50, voor de Phosphor-Bronze de standaard werd. Monel is duurder dan PhB, en vrij slijtig aan de gereedschappen om ze te maken.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10

    Standaard

    Heb de monelsnaren gekocht...vind ze mooi akoestisch maar mist warmte...ms toch flatwounds?
    Iemand tips voor flatwounds?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top