Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Werkplaatsdochters

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard Werkplaatsdochters

    Allerliefste bouwerds,

    Wat ik me daarnet afvroeg, al surfende op het fantastische wereldwijde spinnenrag: hebben jullie werkplaatsdochters? En dan bedoel ik niet de gezinsleden die met een zekere regelmaat in jullie werkplaats vertoeven, maar - naar analogie met winkeldochters - projecten die schijnbaar nooit afgewerkt lijken te geraken, gedoemd tot een liggend bestaan in de schaduw van de kolomboor en freestafel? Omdat er een hoek te veel af is, of omdat dikte niet meer klopt, of om welke reden dan ook? Of proberen jullie die krengen dan toch maar weer recht te trekken? Of gooien jullie ze liever weg, in de afvalcontainer of in de open haard?
    Wat zou er gebeuren als een collega-bouwer met die werkplaatsdochter aan de slag zou gaan? (Ik meen dat zoiets al eerder is ter sprake gekomen). Mij benieuwt het bijvoorbeeld wat een Stijn K. of een Oigun zou kunnen aanvangen met een Guttlin die barno toevalligerwijs in vieren heeft gezaagd. Of Javaca van een Gun een Deepfreezecaster zou kunnen maken?
    Ik zeg maar wat.
    Misschien kan dit wel een opdrachtje zijn voor een volgende DGBM: bouw verder op de werkplaatsdochter van een andere bouwer.
    Ik weet niet.
    Ik verveel me op het werk. Mijn excuses.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    fijn idee, een andere bouwer kloten met je eigen mislukkingen
    ik denk dat zowat alle bouwers wel wat van die dingen hebben (gehad), zij die dat ontkennen zijn dikke leugenaars

    ik vier jaarlijks dit soort feestje mijn mijn dochters


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik denk dat het een drempel is die menig bouwer zou moeten overwinnen: je eigen geklooi opsturen naar een collega Iets met een Ego en een zelfbeeld.
    Langs de andere kant: was er niet zoiets als het grote blunder topic? Lang geleden werd daar met enige regelmaat een post aan toegevoegd. Denk ik. Ik kan het ook gedroomd hebben.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    HA! Gevonden: het zelfbouwblunders-topic. Laatste post alweer van 2011.
    Nochtans, wat mij betreft, hét must-read-topic voor den beginnenden bouwer.
    Ik had daar best zelf wat meer kunnen toe bijdragen. Hmm...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  5. #5
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Heb een hele zooi van die dingen, sommige zullen nooit af komen. Andere worden weer verwerkt in iets anders.

    Ooit eens begonnen aan een teye-achtig project, nog twee catalyst bodies die nog eens afgebouwd moeten worden (leuk voor op de vuurkorf, de zwarte rook zal nog dagen blijven hangen), cookietinbanjo waar ik nog eens een excuus voor moet hebben om af te bouwen, Danelectro-Teuffel crossover, Dano basje (eigen model) ,twee Harmony Stratotones (H44) gefreest, maar verder valt het mee...
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Een van mijn meest legendarische fuckups hangt nu wall of shame gewijs aan de muur hier

    ... yep, een klassieker, iets met belly cut en lefty


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Barno is niet de enige hoor. Ik zie bij diverse andere bouwers ook een korf met heel mooi openhaardhout staan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Zonde, toch. Stel je voor dat je zo'n fuck-up zou opsturen naar een andere bouwer met de vraag om er toch nog iets (origineel) van te maken. Je komt misschien voor aangename verrassingen te staan
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ach ik kan wel een hele groep bouwers blij maken met mijn fukups
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Een van mijn meest legendarische fuckups hangt nu wall of shame gewijs aan de muur hier

    ... yep, een klassieker, iets met belly cut en lefty

    Hahaha, die is briljant!
    Nooit overwogen om er een carved top van te maken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top