Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: 2 toongedichten

  1. #1

    Standaard 2 toongedichten

    Dit zijn twee nummers in een wat vage stijl. Ze zouden onder de noemer progrock / symfonische rock kunnen vallen maar daarvoor rocken ze volgens mij toch echt te weinig. Ik noem dit soort sferische werken meestal toongedichten. Mocht iemand een betere term kennen dan hoor ik dat graag.

    Spin-off - The Prelude

    Cybercrimes
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Thumbs up

    Horen die belletjes van "Spin-off" zo afgekapt? Verder leuk liedje.

    Cybercrimes ook leuk, maar allebei wel n beetje volgens dezelfde formule vind ik. Maar daar zitten veel melodielijnen/leads in die het zouden moeten dragen, maar ik vind ze niet sterk genoeg.

    Ik heb verder n beetje t idee dat jullie met relatief ouderwetse sounds werken, is dat bewust?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Het wordt een beetje een cliché, maar...

    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson Les Paul Classic Double Cutaway, Gibson ES 339, Fender American Special Strat, Fender TL52 VNT Telecaster MIJ, Ibanez 540R, Fernandes Revolver Pro, Danelectro Longhorn Baritone, Eastman AR910CE, Gitane DG-560, Taylor 312.
    Toongedichten.. ik had gehoopt dat ik je op z'n Hanlo's los had horen gaan.

    Vooral de eerste is wel geschikt voor een antiek computerspel .

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Horen die belletjes van "Spin-off" zo afgekapt? Verder leuk liedje.
    Die afgekapte belletjes zijn van een preset sound (van de Linplug Morphox softsynth als ik me niet vergis). Dat kwam wel goed uit want ze mogen beslist niet doorklinken in het volgende akkoord. Het nummer wisselt regelmatig van toonladder dus als de belletjes daarbij achterblijven wordt het nogal dissonant.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Cybercrimes ook leuk, maar allebei wel n beetje volgens dezelfde formule vind ik. Maar daar zitten veel melodielijnen/leads in die het zouden moeten dragen, maar ik vind ze niet sterk genoeg.
    Zelfde formule klopt. Daarom ook in hetzelfde topic geplaatst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb verder n beetje t idee dat jullie met relatief ouderwetse sounds werken, is dat bewust?
    Een schizofreen is nooit alleen maar voorlopig beschouw ik mezelf nog steeds als 1 persoon. Ik hou van progrock uit de jaren zeventig. Daar ben ik in die tijd mee opgegroeid. Dat is ook het geluid en de sfeer die ik probeer te benaderen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Toongedichten.. ik had gehoopt dat ik je op z'n Hanlo's los had horen gaan.
    Tijdens het gitaar spelen bedenk ik de muziek maar het uitwerken gebeurt op de computer. Ik zal eerlijk toegeven dat het deels luiheid is, al zou ik wel af en toe een gitaarpartij willen toevoegen. Bij Cybercrimes had ik onder de solo bijvoorbeeld een funky slaggitaartje willen hebben.
    Helaas laat de Line 6 Pod GX die ik daarvoor heb aangeschaft Cubase crashen met een BSOD. Maar goed, in november komt er een nieuwe computer dus wie weet...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Vooral de eerste is wel geschikt voor een antiek computerspel .
    Voor een antiek spel misschien wel. Ik maak wel eens muziek voor computerspellen maar dat zijn dan vooral abstracte soundscapes. Dat past eigenlijk ook prima in het thema toongedichten, bijvoorbeeld deze:
    The Cavern of Illusions
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top