Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard Van Veenendaal meegenomen: twee delige Charlie

    Vintage Veenendaal is voor mij vaste prik en ik kom ook altijd bekenden daar tegen. Deze keer zag ik echter weinig wat mij echt kon bekoren en had al eigenlijk besloten om gewoon wat rond te banjeren. Tot mijn lodder oog ineens DIT zag staan.

    Charlies zijn zeldzaam en er is een ware cult omtrend die versterker omdat een zekere Dany Lademacher ze gebruikte in de hoogtijdagen van Herman Brood and his wild Romance en op zijn werk met Vitesse en Innersleeve. Het feit dat deze Charlie door zijn vorige eigenaar was door gezaagd waardoor deze een half stack is geworden maakte hem vele malen goedkoper dan dat een onberispelijke Charlie moest opbrengen.

    Ik sloot een Fender Musicmaster aan en ik wist het meteen al. Ik rekende af, bracht het zware geval naar mijn auto en vertrok terug naar huis. Maar ik maakte wel even een tussen stop in Sittard bij Eddy Bopp, de enige persoon die ik ken die Charlie versterkers heeft en derhalve weet hoe je zo'n ding het beste kan laten klinken.

    Eddy vond het jammer dat de groene doppen er niet meer opzaten, maar hij vond wel dat de conversie naar top en box netjes was gedaan. Hij raadde me aan om naar een treble booster te zoeken om dat typishe Lademacher geluid te krijgen.

    Eenmaal thuis bleek dat mijn Electro Harmonix Soul Food pedaal dat ook prima voor elkaar kreeg.

    Al met al een geslaagd dagje.


    Overigens, precies HOE zeldzaam Charlies zijn bleek wel toen ik in de image finder mijn eigen versterker aantrof.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    En hoe bevalt die versterker jou ? En hoe klinkt het als je er effecten voor zet ? Dat heb ik nooit uitgeprobeerd namelijk .

    Ik vond altijd dat krasserige en blikkerig klinkende strats veel beter klonken op die versterkers . Vooral bij het cleane geluid . Het scheurgeluid vond ik ook heel behoorlijk . Verder reageerde dat ding direct op je aanslag. Die versterker speelde bijna vanzelf
    Laatst gewijzigd door Brad; 27 september 2015 om 02:10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    En hoe bevalt die versterker jou ? En hoe klinkt het als je er effecten voor zet ? Dat heb ik nooit uitgeprobeerd namelijk .

    Ik vond altijd dat krasserige en blikkerig klinkende strats veel beter klonken op die versterkers . Vooral bij het cleane geluid . Het scheurgeluid vond ik ook heel behoorlijk . Verder reageerde dat ding direct op je aanslag. Die versterker speelde bijna vanzelf
    Helemaal mee eens, al moet ik wel zeggen dat ik het hoog flink uit mijn overdrive pedalen moet draaien om ze niet te ijzig te laten klinken. Mijn pedalen plank is te zien op die eerste foto en mijn pedalen zijn: Een Boss TU3 Tuner, een Electro Harmonix Glove overdrive, een Electro Harmonix Soul Food Overdrive (Zelden een overdrive gevonden die mijn Strat zo lekker laat klinken), een EBS UniChorus (Duur ding, maar iedere cent waard), een Blaxx analog delay en een Electro Harmonix Holy Grail reverb.

    Met die Chorus klinkt de Charlie zo mooi, heel eighties, maar dan wel met een diepte die je in een Roland Jazz chorus niet vind.

    Nou mag ik niet vergeten te melden dat ik twee gitaren met P-90's heb: de "Great white Fido" zelfbouw SG en de "Betty" zelfbouw Les Paul Junior. En Lademacher is natuurlijk een P-90 man en zijn geluid zat bij die twee gitaren er heel dichtbij.
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 27 september 2015 om 02:40
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  4. #4

    Standaard

    Ik vind qua uiterlijk dit nog steeds de mooiste amps die ooit gemaakt zijn.
    Bij Nico Servaas waren ze toen ik net mijn jazzchorus had gekocht voor een appel en een ei tweedehands te koop.... Dat staat (naast de minimoog van de Earring die voor 400gulden weg mocht) bovenaan de lijst "wat ben ik toch een stomme lul dat ik het niet heb gedaan" verhalen.

    terzijde : andere celebrity speler: Ulco bed van candy dulfer's funky stuff.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Ik vind qua uiterlijk dit nog steeds de mooiste amps die ooit gemaakt zijn.
    Bij Nico Servaas waren ze toen ik net mijn jazzchorus had gekocht voor een appel en een ei tweedehands te koop.... Dat staat (naast de minimoog van de Earring die voor 400gulden weg mocht) bovenaan de lijst "wat ben ik toch een stomme lul dat ik het niet heb gedaan" verhalen.

    terzijde : andere celebrity speler: Ulco bed van candy dulfer's funky stuff.
    En vergeet vooral Thé Lau niet, zijn geluid op de platen van The scene was helemaal Charlie.

    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ulco speelde toch of speelt toch op een Roland Jazz Chorus? Tenminste op de plaat live in Amsterdam 2001 met Candy Dulfer wel toch ?

  7. #7

    Standaard

    ik wist niet dat ie was overgestapt.
    Hij heeft echt jaren op een charlie gespeeld.

    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #8

    Standaard

    Hey geinig! Ik kwam je buiten tegen toen je ermee naar de auto liep.
    Je leek inderdaad redelijk opgetogen! Veel plezier ermee

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Is deze, behalve het vermogen, anders dan een Junior? Want die komen toch met enige regelmaat voorbij.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Qua sound is een jumior vrijwel net zo goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top