Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Tascam us-322 brom

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard Tascam us-322 brom

    Hoi,

    Ik gebruik al een tijdje een Tascam us-322 externe geluidskaart om met twee microfoons zang en akoestische gitaar op te nemen.

    Met mijn laptop ging dat prima, maar ik vind mijn pas aangeschafte tablet handzamer daarvoor. Het is een full Windows 8.1 tablet. Opnemen met cubase gaat in principe wel goed ondanks dat het tabletje iets minder krachtig is dan de laptop.

    Met de tablet heb ik echter last van een brom. Lijkt met aarde te maken hebben, want als ik een microfoon of de Tascam vastpak verdwijnt het. Ik snap dat niet, want de laptop is toch ook niet geaard?

    Iemand tips om dit op te lossen?

    Ik kan de laptop natuurlijk weer gaan gebruiken, maar liever toch de tablet.

    Bas.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik gebruik al een tijdje een Tascam us-322 externe geluidskaart om met twee microfoons zang en akoestische gitaar op te nemen.

    Met mijn laptop ging dat prima, maar ik vind mijn pas aangeschafte tablet handzamer daarvoor. Het is een full Windows 8.1 tablet. Opnemen met cubase gaat in principe wel goed ondanks dat het tabletje iets minder krachtig is dan de laptop.

    Met de tablet heb ik echter last van een brom. Lijkt met aarde te maken hebben, want als ik een microfoon of de Tascam vastpak verdwijnt het. Ik snap dat niet, want de laptop is toch ook niet geaard?

    Iemand tips om dit op te lossen?

    Ik kan de laptop natuurlijk weer gaan gebruiken, maar liever toch de tablet.

    Bas.
    lijkt me ook een aarde probleem, maar mijn laptop heeft wel een aarde verbinding en de tablet niet (bij de stekker, dus als ie aan het net zit), misschien dat dat het verschil maakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top