Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cmug Bekijk bericht
    De 12BH7 is inderdaad een van de kanshebbers. Maar moet nog flinke rekenen en wat meten voor ik keuze maak. ECC99 vind ik ook wel om over na te denken. Maar wie weet komt er nog wat heel anders uit. Rare Russische buizen vindt ik ook leuk.
    "Leuk" ,.....je kunt de meest zeldzame en maffe buizen er in timmeren .
    Die 12BH7 , die Cluseau noemt , is een goed verkrijgbare geschikte buis.

    Dat lijkt me leuker dan een toevallig verdwaalde russische buis in een bakje van de dumpzaak .
    Als er ooit een defect optreedt is die nooit meer te verkrijgen , en wordt 't draadjes omsolderen voor weer wat anders

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    15

    Standaard

    Volgens uw info over de eindtrap lijkt mij deze versterker uit de serie D5066 van davoli bouwjaar apr 1964 aangezien ik maar twee ingangen zie blijft gewoon de vraag : zijn de preamps al uitgerust met transistoren? Vanaf de D8066 werden de EL500 vervangen door de EL34. heb zelf mijn davoli bass
    reeds omgebouwd in 1991 en doet het nog prima (alleen mijn kast ziet er niet meer uit) deze versterker doet al dienst sinds 1965 van degelijkheid gesproken. heb wel een kleine aanpassing gedaan aan de toonregeling
    grtjs riske
    )

  3. #13

    Standaard

    Op deze website vind je alle schema's van Davoli.
    http://el34world.com/charts/Schemati...Schematics.htm
    Ik heb de Davoli_1xxx_(3 versions_EL500_or_EL504)_Power_Unit.pdf
    Het b schema met een TU2,5/60. Inderdaad al 2 transitoren in de voortrap. Kast is nog heel netjes. Binnenzijde extreem vies, maar inmiddels gereinigd.

  4. #14

    Standaard

    Wie weet waar ik nieuwe ontluchting roosters kan kopen ? Ze zijn rond en 45 mm in diameter. Door de hitte van de buis, verpulveren ze helemaal, als is 1 wel nog in prima staat.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Iemand zoeken met een 3D printer en dan met bijv. ABS of PLA laten printen.
    Nico


  6. #16

    Standaard

    Pff even wat lang de lastige stap laten liggen. Maar ik heb nu de eindversterker deel weer in elkaar.
    Ben nu het gewijzigde schema aan het bekijken met de scoop en multimeter.
    Eerst uitvoerig checken of techniek goed zit voor ik de voorversterker er in zet en gitaar aansluit.



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top