Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard Evaluatie solo EP 2015

    Beste lezers en muzikanten,
    Begin dit jaar heb ik een 'EP-tje' van drie nummers opgenomen voor gitaar audities (conservatoria). Dat was een paar maanden terug, nu wil ik weer door gaan met nieuwe nummers schrijven en opnemen, alleen voordat ik begin wil ik eigenlijk nog wat meer kritiek om beter te peilen waar ik aan moet/wil werken. Ik heb alles thuis zelf ingespeeld/ingezongen en gemixt, dus je mag overal kritiek op geven. Drums zijn in EZdrummer (software) gemaakt overigens.

    https://soundcloud.com/irkcholten/sets/auditie-2015

    Bedankt voor de moeite

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mmmm ik wil niet lullig doen (dat meen ik!), maar ligt t niveau voor conservatoria niet n beduidend tikje hoger? Welk conservatorium hebben t over? Ben je er mee aangenomen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Laat ik t anders verwoorden, er is op zich niets mis mee, maar dit klinkt meer als iets voor n rock academy dan n conservatorium? Verder goede mix, goede mastering, goede drum programming, aardige zang, beetje saaie composities (maar t is ook gewoon mijn smaak niet zo ), maar niet echt n showcase van iemands kunnen, zo moch dat je bedoeling zijn.

  4. #4

    Standaard

    Best toffe nummers, alleen je gebruikt naar mijn smaak veel reverb en delays op de instrumenten waardoor het geheel soms wat wollig en minder gedefinieerd klinkt. De zang vind ik erg sterk en ligt goed in de mix. Sfeervolle muziek wat zeker potentie heeft. Wat zijn eigelijk je invloeden? Mijn interesse heb je!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Laat ik t anders verwoorden, er is op zich niets mis mee, maar dit klinkt meer als iets voor n rock academy dan n conservatorium? Verder goede mix, goede mastering, goede drum programming, aardige zang, beetje saaie composities (maar t is ook gewoon mijn smaak niet zo ), maar niet echt n showcase van iemands kunnen, zo moch dat je bedoeling zijn.
    Ach ja ieder zijn eigen smaak he . Het was in zo verre wel een showcase van iemands kunnen omdat dit soort scholen meer naar het geheel kijken, en je songwriting. Het ging om de pop-opleidingen aan Conservatorium van Amsterdam, Codarts in Rotterdam, Rockacademie en Herman Brood Academie in Utrecht. Aan de hand van deze demo's werd ik gelukkig wel overal uitgenodigd voor auditie en ben ik uiteindelijk bij de Herman Brood Academie aangenomen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Best toffe nummers, alleen je gebruikt naar mijn smaak veel reverb en delays op de instrumenten waardoor het geheel soms wat wollig en minder gedefinieerd klinkt. De zang vind ik erg sterk en ligt goed in de mix. Sfeervolle muziek wat zeker potentie heeft. Wat zijn eigelijk je invloeden? Mijn interesse heb je!
    Hmm, ja ik ben misschien ook iets te reverb geil haha. Je hebt wel een punt, geheel wordt vaak wollig ja. Misschien moet ik ook gewoon beter leren EQ-en. Invloeden uuuhmm: Soundgarden, The Doors, Gorillaz, Joe Jackson, Radiohead, Alice in Chains, Pantera, Megadeth, Bon Iver, Death, Matt Corby, Pearl Jam, Tool, Blind Melon, Nirvana, Sum 41, Patrick Watson, Metallica, Jeff Buckley, Cynic, Chopin, enz. Vrij uiteenlopend eigenlijk. Dit is meer wat ik luister, ik weet niet in hoeverre het ook invloeden zijn, maar ik denk dat alles wat je luistert wel invloed heeft .


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    alleen over de mix en de drums dan

    mid/laag is zwaar muddy mede te danken aan ez drummer
    der zijn veel betere proggies

    bv
    Addictive Drums 2
    FXpansion BFD3
    Oh oke dan ga ik die ook eens checken, thanks. Nog ideeën over hoe ik het minder muddy kan maken?
    Laatst gewijzigd door Dorky; 26 augustus 2015 om 02:23

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik hoorde er gelijk black old sun in en ik zie nu dat je die ook als eerste noemt dus dan mag het misschien wat eigenwijzer? Maar niet slecht, potentie heeft het wel.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dorky Bekijk bericht
    Ach ja ieder zijn eigen smaak he . Het was in zo verre wel een showcase van iemands kunnen omdat dit soort scholen meer naar het geheel kijken, en je songwriting. Het ging om de pop-opleidingen aan Conservatorium van Amsterdam, Codarts in Rotterdam, Rockacademie en Herman Brood Academie in Utrecht. Aan de hand van deze demo's werd ik gelukkig wel overal uitgenodigd voor auditie en ben ik uiteindelijk bij de Herman Brood Academie aangenomen.
    Gelukkig heb ik dan ook geen ene reet te zeggen over wat die instellingen hanteren als toelatingseisen. Dus... Gefeliciteerd! Gaaf.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dorky Bekijk bericht
    Oh oke dan ga ik die ook eens checken, thanks. Nog ideeën over hoe ik het minder muddy kan maken?
    Luister bijv eens naar de self-titled van Bon Iver, zo veel instrumenten maar ales duidelijk te horen. Dat komt natuurlijk mede juist doordat t allemaal verschillende instrumenten zijn, met eigen timbres etc. Dus kies voor patches etc die n eigen herkenbare sound hebben. Of neem Focus van Cynic (beperk me maar ff tot je lijstje van name dropping), best een ruk geluid maar wel alles hoorbaar. Ik denk door redelijk pittige EQing, wees niet bang om relatief brede banden te cutten bij de één om ze bij de ander weer te laten klinken, of zelfs n tikkie te boosten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik hoorde er gelijk black old sun in en ik zie nu dat je die ook als eerste noemt dus dan mag het misschien wat eigenwijzer? Maar niet slecht, potentie heeft het wel.
    Ik ken wel Black HOLE Sun

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @Dorky: op Bon Iver en Cynic na na is t allemaal relatief mainstream wat je luistert en bijna allemaal in de pop/rock/metal. Probeer eens wat in de meer extreme commerciële pop te ontdekken en anderzijds juist in de wat minder bekendende genres, dat doet wonderen voor je sonische palet. Maar je hebt zeker al een eigen sound te pakken en dat kan niet iedereen zeggen.

  10. #10

    Standaard

    klinkt niet verkeerd, maar idd geen showcase, gewoon een eigen compositie. Ik ben gewend dat mensen voor het conservatorium een demo maken waarin ze laten horen waar ze technisch toe in staat zijn. Herman Brood is toch ook geen conservatorium, maar meer gericht op pop muziek in het lagemeen?

    En veel reverb kan best geil zijn, maar hier is het denk ik wel wat te veel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top