Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Uiteraard ken ik Gordian Knot, Portal, Aeon Spoke, div gerelateerd solowerk etc Cynic's allereerste concer in NL gezien, pure magie. Ook op de schijf, ondanks de ruk productie.
    Ik ben jaloers. Vorig jaar had ik ze gezien op Graspop en daar faalde de techniek waardoor ze maar 4 nummers konden spelen . Carbon Based Anatomy vind ik fucking tof.

    Later volgt een on-topic bijdrage. Kon nu alleen op laptopspeakers luisteren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik heb echt metal geschiedenis meegemaakt, eerste keren Meshuggah, eerste keer Dream Theater, eerste keren Death, en zo veel vette shows... Ja... Ik ben oud. En doof.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Uiteraard ken ik Gordian Knot, Portal, Aeon Spoke, div gerelateerd solowerk etc Cynic's allereerste concer in NL gezien, pure magie. Ook op de schijf, ondanks de ruk productie. Mjn advies:

    * gooi de deuren helemaal open laat t rock stramien een tijdje los, luister zigeuner muziek uir de Balkan jaren 70 fusion, moderne fusion, live concerten (idd Bon Iver live is moooooi), trap, Karnataka, Bollywood, K-Pop, J-Pop, electro, oldskool jungle, moderne DnB, trap, glitch, etc etc. Maar ook de mierzoete R&B, dance etc van de radio.

    * kijk YouTube tutorials en lees artikelen ove mixen, en gebruik van individuele effecten, waarbij EQ echt op nummer één staat

    * vooral blijven doorgaan, oefening baart echt kunst

    * wees eager, behoud de wil om je altijd te verbeteren blablabla

    * stop met luisteren naar The Doors

    Ik was/ben nogal streng omdat ik dacht dat dit voor conservatorium was (hoorde de jazz er ook niet echt in ), maar nogmaals je hebt n lekkere eigen sound al en blijf gewoon je ding doen. Komt allema
    Luister naar alles zodat je muziek breder wordt, dat klinkt super veelzijdig, maar als je alle kleuren mengt krijg je gewoon altijd poepbruin denk ik dan .

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Het is meer om n soort referentiekader te ontwikkelen. Dat je je opeens extra realiseert hoeveel reverb en delay je underground shoegaze mix heeft en hoort t hebben. Alsof je opeens n set frisse oren ontwikkelt blablabla

    Blablabla


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Net geluisterd met n hoofdtelefoon maar ik word scheel van de mix (vooral de panning) en de rare, 'losse' timing.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    Ik ben wel enthousiast, er zit zeker zeer veel potentieel in en ik hoor het graag. Leuk om de laatste tijd meerdere jaren negentig getinte zaken hier gehoord te hebben, ook ik ben daaruit geënt. De soundgardenreferentie in het eerste nummer is inderdaad duidelijk, en ook ik had los van Lo Lands' opmerking een beetje James Hetfield gehoord. In massive zit een overduidelijke tool-rif, en bij within moest ik bij momenten zelfs een beetje aan pearl jam denken.
    Qua modderigheid moet ik zeggen dat ik het veel beter vind dan ik had verwacht na de opmerkingen die al zijn gegeven. Sommige gitaarpartijen zijn misschien wat wollig, maar het stoort me eigenlijk niet en het lijkt zelfs nog niet zo’n slechte keuze. Naar mijn gevoel is er nog voldoende definitie over wanneer dat nodig is. Ik kan de individuele partijen er vlot uithalen, op misschien hier en daar de bas na, wat wederom niet echt als een probleem beschouw. Nu, ik hoor ook wel dat de productie nog beter kan, maar daar heb ik zelf geen kaas van gegeten, kan ik je niet in verder helpen.

    Verder, je vraagt kritische opmerkingen, die kan ik ook geven.
    De nummers zijn niet catchy en het meezinggehalte is erg laag. Til aan deze opmerking zo zwaar als je zelf wilt. Het is een opmerking die ik zelf ook zeer vaak krijg op mijn nummers, en die ik persoonlijk niet heel erg belangrijk vind, maar ik snap dat dat voor veel mensen een zeer belangrijk criterium is.
    De drie nummers liggen kwa sfeer, klank en tempo erg dicht bij elkaar. Zeker als ze dan redelijk downtempo zijn, wordt dat makkelijk een beetje saai. Op zich is dit ook niet echt een probleem, maar wel iets om in het oog te houden als je, zoals je zelf aangeeft, het verder wilt uitwerkt tot een volle plaat.
    Er blijft mij eigenlijk maar 1 opmerking over waarbij ik mezelf niet ga relativeren: hou je accent in het oog. Sommige accenten kunnen flaterend of exotisch zijn, een Nederlands is dat zelden.

    En wat betreft het hele scholingsverhaal dat hieruit aan het voortvloeien is: ik vind het persoonlijk onzin eender welke muzikale opleiding af te doen als waste of time of niet waardevol. Ik kan niet geloven dat je een slechtere muzikant wordt door je opleiding. Buiten de uren, wanneer je klaar bent met lessen en huiswerk, kies je uiteindelijk zelf wat je ervan gebruikt en wat niet. Als het je slechter maakt, zegt dat meer over je eigen kritische geest die niet meer buiten het hokje van je instructies kan denken en enkel die slaafs volgt, dan over je opleiding. In het slechtste geval wordt je er geen betere muzikant van, als het niveau van je opleiding beneden je eigen niveau ligt, en als dat het geval is hoor je dat snel genoeg te merken en stop je ermee. Ik zeg niet dat je op eigen initiatief niet even goed of beter kan worden, door zelf te oefenen, bandjes, coveren, repeteren, god weet wat. Maar als je dan toch over de mogelijkheid en middelen beschikt om dat met een opleiding te doen, kan ik er niet bij waarom dat een minder goede keuze zou zijn.
    Thanks voor de uitgebreide reactie! Hele goede tip over dat accent... Shit, moet ik echt aan werken. Ik heb zelf ook echt een hekel aan Engels met een Nederlands accent. En tja, ik weet niet zo goed hoe catchy mijn nummers zijn, de insteek is altijd een beetje dat er catchy melodiën in zitten maar dat het geheel pas duidelijk wordt naar een aantal keer luisteren. En over het tempo, ik realiseer me nu opeens dat ik eigenlijk nooit uptempo nummers maak haha, ook maar eens mee experimenteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    jasses waar heb jij je muziek op gemixed en afgeluisterd ??

    hoor keiharde trebly gitaren die met de zang aan het matten zijn

    maar ik ben een rare luisteraar
    hoor ik een lied luister zonder te denken het liedje uit is het voor mij ok
    hoor ikn een lied en schieten er bij onnwelkome bandnamen in hoofd uit stop weg

    zoals bij joe
    strokes libertines snowpatrol en een zanger die niet weet of hij curt of john aan het nazingen is

    maar ik ben een welknown lul alhier dus trek het je niet aan
    Oke goed verhaal, maar had je ook nog tips? :P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Uiteraard ken ik Gordian Knot, Portal, Aeon Spoke, div gerelateerd solowerk etc Cynic's allereerste concer in NL gezien, pure magie. Ook op de schijf, ondanks de ruk productie. Mjn advies:

    * gooi de deuren helemaal open laat t rock stramien een tijdje los, luister zigeuner muziek uir de Balkan jaren 70 fusion, moderne fusion, live concerten (idd Bon Iver live is moooooi), trap, Karnataka, Bollywood, K-Pop, J-Pop, electro, oldskool jungle, moderne DnB, trap, glitch, etc etc. Maar ook de mierzoete R&B, dance etc van de radio.

    * kijk YouTube tutorials en lees artikelen ove mixen, en gebruik van individuele effecten, waarbij EQ echt op nummer één staat

    * vooral blijven doorgaan, oefening baart echt kunst

    * wees eager, behoud de wil om je altijd te verbeteren blablabla

    * stop met luisteren naar The Doors

    Ik was/ben nogal streng omdat ik dacht dat dit voor conservatorium was (hoorde de jazz er ook niet echt in ), maar nogmaals je hebt n lekkere eigen sound al en blijf gewoon je ding doen. Komt allema
    Ohh ik wil ook heel graag Cynic nog een keer zien, laatst was Death(DTA) in Tivoli maar moest ik opnemen met m'n band en ik mocht niet weg :'(. Cynic is 4 oktober in Nederland, helaas helemaal in Limburg. Overweeg om ze nog een keer te checken, maar ik verwacht dat ze ook nog wel een keertje komen. Aeon Spoke ook mooi ja, heeft wel lang geduurd voordat ik die stem van Paul een beetje kon hebben.
    Deuren opengooien naar genres als J-pop heb ik een beetje moeite mee, maar ik kan het allicht proberen... Ik luister de laatste tijd ook erg veel elektronische muziek en neem af en toe op met een opkomende house/techno DJ in Amsterdam. Naar mijn idee luister ik altijd al heel veel verschillende shit :P. EQ-en ga ik echt tijd in stoppen ja, kan het even naar de next level tillen. En hoezo geen Doors! I love that shit haha.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, dingen vervallen al snel in de kunst van het opnemen. Dat is helemaal niet zo interessant het moet zijn dat je het proces van opnemen belangrijker vindt dan de compositie zelf.

    Als je een idee hebt en je gaat het opnemen kan je naast de compositie en tekst nog een hoop zeggen over de keuzes van arrangement en instrumenten. En daarna nog iets over de uitvoering zelf.

    Als je dat allemaal gehad hebt is het nog misschien aardig op iets zinnigs over de technische kant zeggen maar eigenlijk nauwelijks interessant als je geen producer wil worden.

    Het belangrijkste voor een artiest is een eigen voice. Dat wordt zelfs door de topicstarter snel overgeslagen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dorky Bekijk bericht
    En tja, ik weet niet zo goed hoe catchy mijn nummers zijn, de insteek is altijd een beetje dat er catchy melodiën in zitten maar dat het geheel pas duidelijk wordt naar een aantal keer luisteren.
    JA, hier moet je nog wat beer over nadenken, een catchy hook betekend nl net dat die na de eerste keer luisteren al blijft plakken, er is niet zoiets als een catchy nummer dat je vaker beluisterd moet hebben voordat het catchy wordt.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Mensen houden niet van namedropping, maar ik doet het toch: Ghost Brigade! Je bent bewust voor een brede, atmosferische mix gegaan, maar dit vind ik too much. De drums zijn te veel ondergesneeuwd, imo. Het geheel heeft meer punch nodig en minder galm en echo.

    Het intro van Massive tot 1.20 is mooi. Daarna kabbelt het meer door. Vanaf 3.10 denk ik, nu moet de zang juist helemaal opgeslokt worden door delay en galm, maar juist daar blijft de zang ongemakkelijk droog.

    Ik vind het allemaal zeker niet slecht, maar het mist nog iets, waarvan ik denk dat dat, zoals al gezegd, vooral in de songwriting zit. Aangezien iedereen allemaal werkwijzes aandraagt (andere stijlen luisteren, meer focus op de compositie etc.), doe ik dat ook maar: Maak eens een nummer van circa anderhalve minuut.

    Loeters,

    Merijn

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    JA, hier moet je nog wat beer over nadenken, een catchy hook betekend nl net dat die na de eerste keer luisteren al blijft plakken, er is niet zoiets als een catchy nummer dat je vaker beluisterd moet hebben voordat het catchy wordt.
    Ik denk dat het niet zo zwart op wit is als jij zegt.... Er zijn zat bands en nummers waar ik meerdere keren naar heb moeten luisteren voordat ik het tof begon te vinden. Sommige nummers worden gewoon pas duidelijk na een paar keer luisteren, en dat kan best een leuk proces zijn. Actief luisteren .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top