Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 16 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 154
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Hoeveel distortions en overdrives staan er op je plank?

    Ik ben wel benieuwd hoeveel distortion en overdrive pedalen jullie op je pedalboard hebben staan.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2

    Standaard

    Pharaoh Fuzz, TS808 en Klon Centaur. Allen eigen gemaakte clones.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Bogner ecstasy blue, MI Audio blue boy deluxe en Wampler black '65. In zekere zin is de blue boy de gemakkelijkste om te gebruiken, eens je je instelling hebt gevonden. De bogner is de veelzijdigste.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    T-Rex Ego, T-Rex Dual, Harley Benton American TrueTone. Drie dus. Eigenlijk vier, want de Dual zijn twee OD's in 1. En als de channel switch van mijn versterker meetelt, vijf.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Twee. Een Buffalo FX TD voor alles behalve slide, dat doet een Rockett Archer.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Op dit moment eigenlijk alleen mijn Okko Diablo Plus. Ik moet mijn Muff clone nog steeds bouwen......

    Robin.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ik heb ze niet vast op mijn pedalboard staan, maar ik hou ervan om eindeloos met drives te variëren en combineren.

    Het arsenaal even uit mijn hoofd:
    - Visual Sound Route 66
    - Barber LTD
    - Barber Super Sport
    - Marshall Guv'Nor (mk 2)
    - T-Rex Møller
    - EHX Germanium OD
    - Ibanez TS-9
    - Carl Martin Plexitone (single channel)
    - Fulltone OCD

    Op dit moment is de Møller al een tijdje de enige drive die nu op mijn plank staat, heeft namelijk ook een booster aan boord. Maar dat kan morgen zomaar anders zijn.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik heb geen losse distortions of overdrives. Al mijn drive sounds komen uit de versterker.
    Alhoewel, dat is niet helemaal waar, voor solo sounds voeg ik een beetje oversturing toe uit mijn multi fx.
    Weet eigenlijk niet waarom, maar op 1 of andere manier nooit fan geweest van distortion pedalen. In de tijd dat ik met pedaaltjes aan het pielen was, was er in de winkels op fietsafstand niet veel keuze. Waarschijnlijk ongeveer toen een hekel gekregen aan drive pedalen, volledig toe te schrijven aan de boss metalzone, dat oranje distortion ding van boss, en dat gele overdrive ding van boss (weet geen types, we hebben het over 20 jaar terug). Daarna een tijdje wat geklooid met een ibanez shark distortion, maar was het uiteindelijk ook niet.
    De Shredmaster van Marshall kon me ook niet bekoren, en toen ben ik eigenlijk drives vanuit de versterker gaan gebruiken en nooit weer drive pedalen gehad.
    Soms denk ik weleens of het niet mooier zou zijn om een goede eenkanaals supercleane versterker te gebruiken, om daar met 1 of 2 pedalen een marshall en een rectifier aan toe te voegen, maar niet alle high gain pedalen klinken fijn door alle supercleane amps. Daarom toch nog maar gewoon lekker een van alle gemakken voorziene 3 en een 4 kanaals versterker.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 25 augustus 2015 om 06:44

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Momenteel heb ik er twee, de Boss BD-2 Blues Driver en de Fulltone OCD. Ik heb er wel meer op gehad (H&K Tube Factor, Tubescreamer-kloon, Blackstar HT-Dual), maar ben uiteindelijk toch weer terug bij deze twee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Geen enkele, ik haal alles uit m'n versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top