Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard Elementen uit... jawel, China

    Heeft iemand hier al ervaring mee?
    Zo niet dan ga ik toch een poging wagen. Qua kosten kan je er niet mis op gaan.
    Ik ben namelijk erg benieuwd.

    Op Youtube ben ik een aantal filmpjes tegen gekomen van fake gibsons en ik moet zeggen dat het geluid me toch wel verbaasd.
    De issues die bekend zijn (wat ik heb gelezen) is dat ze niet ge-pot-waxed zijn en dat de bedrading beter gesoldeerd zou moeten worden.

    Een setje humbuckers is namelijk maar 13 euro...
    Dus...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Linkje? Waxpotten kan je makkelijk zelf doen.

    verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    https://www.youtube.com/watch?v=xrDFtriqU4Q
    Deze grapjas onder andere. Geluid vind ik helemaal niet slecht klinken.

    Mag ik hier ook linkjes plaatsen naar waar de humbuckers worden verkocht?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Nou doe maar niet...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Shitload aan gain, compressie en reverb. Kan de elementen niet horen.

    verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Aliexpress? Daar heb ik vorige week een gitaar bouwpakket besteld.. En wel meer dingetjes links en rechts. Een capo, batterijen voor m'n camera etc.. Een hoop verkopers zijn allergisch voor slechte feedback dus als je ze besteld komen ze waarschijnlijk keurig aan binnen een paar weken en zullen ze werken ook gok ik op een hoop gepiep na omdat ze niet gewaxed zijn misschien. Maar details zoals Alnico II of keramisch en of ze 10K of 14k zijn e.d. hoef je niet te verwachten gok ik.
    Laatst gewijzigd door mrweird; 23 augustus 2015 om 20:37

  7. #7

    Standaard

    Tsja..
    Een element is een paar permanente magneetjes met een spoel er omheen gedraaid. Dat kan elke lul voor elkaar krijgen. Als mannetje van 16 kocht ik ook al aan humbucker voor 30 gulden. Klinken... nee.

    Verschil met de gevestigde jongens zit dus in de jarenlange ervaring en onderzoek naar hoe je de klank van het element kan beinvloeden door keuze van soort magneten, sterkte, soort koperdraad, etc etc.
    Maar dat doe je niet niet voor 13 euro. Dan draai je gewoon een bos koperdraad om de eerste de beste magneten die je tegenkomt. Ze verkopen toch wel...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Op zich verwacht ik er ook inderdaad niet veel van maar ik ben meer benieuwd wat er van te maken is.
    Ik mag ook hopen dat die van de grote jongens 100x beter klinken, ik verwacht niet anders..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tsja..
    Een element is een paar permanente magneetjes met een spoel er omheen gedraaid. Dat kan elke lul voor elkaar krijgen. Als mannetje van 16 kocht ik ook al aan humbucker voor 30 gulden. Klinken... nee.

    Verschil met de gevestigde jongens zit dus in de jarenlange ervaring en onderzoek naar hoe je de klank van het element kan beinvloeden door keuze van soort magneten, sterkte, soort koperdraad, etc etc.
    Maar dat doe je niet niet voor 13 euro. Dan draai je gewoon een bos koperdraad om de eerste de beste magneten die je tegenkomt. Ze verkopen toch wel...
    Niet niet? Dus wel?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tsja..
    Een element is een paar permanente magneetjes met een spoel er omheen gedraaid. Dat kan elke lul voor elkaar krijgen. Als mannetje van 16 kocht ik ook al aan humbucker voor 30 gulden. Klinken... nee.

    Verschil met de gevestigde jongens zit dus in de jarenlange ervaring en onderzoek naar hoe je de klank van het element kan beinvloeden door keuze van soort magneten, sterkte, soort koperdraad, etc etc.
    Maar dat doe je niet niet voor 13 euro. Dan draai je gewoon een bos koperdraad om de eerste de beste magneten die je tegenkomt. Ze verkopen toch wel...
    Die grote jongens laten de meeste meuk ook in china maken. Gewaxte elementen klinken overigens ook niet per definitie "goed". Ik hou wel van goedkope ongewaxte elementen. Lekker veel gekraak en gepiep, houd ik van.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top