Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard 3x push/pull... Waarom niet :)

    Omdat ik vandaag nog niet genoeg koppijn had na een avondje Grolsch Kanon drinken besloot ik om maar eens wat extra keuzes aan mijn strat toe te voegen. 5 keuzes is gewoon te weinig
    Dus heb ik drie push/pull pots gepakt en ben aan de slag gegaan.

    Op een bedje van Nortene anti-slakken tape is nu deze spaghetti geplaatst:

    Ik heb wel eens netter kabeltjes getrokken maar ach, het werkt.


    Ik heb het volgende schema gebruikt alleen dan op de nek tone-pot:

    (van: http://www.deaf-eddie.net/pushpull/pushpull.html )

    Verder heb ik de brug pickup schakelbaar gemaakt via de switch op de midden tone-pot. (Schema lijkt me hiervoor niet nodig.)
    Op de volume pot heb ik momenteel de treble bleed schakelbaar gemaakt omdat ik met mijn duffe kop vergeten was dat het de bedoeling was om die te gebruiken als phase switch

    Dit geeft me naast de standaard strat opties dus de extra keuzes:
    N+B parallel
    N+M+B parallel
    N+M+B serie
    N+B serie
    N+M parallel + B in serie (als het goed is)

    Bij de volgende snaren wissel gooi ik de volume pot om naar een phase switch voor waarschijnlijk de midden pickup. Nog meer keuzes!

    Niet alle standen zijn de moeite waard moet ik zeggen, ik vind alle drie de pickups in serie wat donker klinken maar misschien ligt dat aan het feit dat het hum-canceling pickups zijn.
    Ik heb nog een 3PDT switch liggen om de hum-canceling uit te kunnen schakelen maar dan moet ik een gat boren en daar heb ik nog geen zin in. Misschien later.

    Wie heeft er nog meer van dit soort creatieve bedrading onder zijn pickguard zitten?
    En zijn er misschien nog tips/tricks?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Zat idiote dingen gehad incl serie, parallel dummycoil etc.... Uiteindelijk vind ik alleen een neck -on schakeling interessant. En bij humbuckers vond ik een spin a split potmeter wel fijn.

    verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb nu het PTB-systeem van G&L in mij Strat. Hiermee heb je een roll-off van de top van je treble en bottom van je bass. Dus ook in de 0 stand heb je nog steeds een bruikbaar geluid.

    In een vroegere Strat kon ik met mijn middelste pot de middelste pu bijdraaien. Hierbij heb je dus genoeg aan een 3-way switch terwijl je niet 5 maar 7 keuzes heb plus tussenstandjes zeg maar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Dat is de "Grease Bucket" mod.
    klikkerdeklik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Nu met meer beter!

    Ik heb de boel nog maar eens omgegooid en op de volumepot zit nu een phaseswitch die de midden pickup uit fase gooit.
    Verder meteen maar een 3PDT switch erin gezet om de onderste coils van de DiMarzio's in/uit te schakelen. Als er 1 pickup geselecteerd is hoor je weinig verschil tussen wel of niet noiseless maar bij meerdere in serie of parallel is het net wat frisser.
    Ook de cap nog vervangen voor een .047 orange drop ipv de .022.





    Lekker veel opties om mee te spelen, altijd leuk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top