Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Moet de lijm ook op kleur gebracht worden met iets?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee in principe niet, je gebruikt de lijm als blanke lak, als je ooorspronkelijke kleur zwart is en er is geen kleur weg zou ik niets doen, is wel wat van de kleur weg dan even aanstippen met bijvoorbeeld zwarte Acryl verf of een verf stif of een goede marker

    gebruik voor de lijm de dunste en de dikste versie (stewmac 10 en stewmac 30, Vox humana verkoopt ook een variant van deze lijmen maar je moet in ieder geval beide versies hebben
    de dunne breng je als eerste aan door hem in de scheur te laten kopen (voorzichtig tis dunner dan water), die kruipt dan ook onder de bestaande lak die wellicht aan het loslaten is waardoor je dat ook gelijk aanpakt. plak wel even rond de scheur af zodat ej niet overal lijmresten krijgt,
    de lijm een uurtje laten uitharden en daarna ga je met de dikke lijm laagje voor laagje opbouwen, neem echt de tijd hiervoor als je in een keer wilt opbouwen kun je luchtbellen in de lijm krijgen tijdens het uitharfden dan duurt het soms dagen voor de lijm volledig hard is

    zodra de lijm helemaal uitgehard is dan ga je hem schrapen (als je ervaring hebt met schrapen) anders 600 grit natschuren totdat de lak vlak is met de originele lak, daarna polijsten met commandant 4 en een swirlremover of lciht polish
    life sucks and then you die

  3. #13

    Standaard

    Super! Bedankt voor de uitleg. Ik ga er binnenkort mee aan de slag.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en sorry voor de typos, blijkt een stuk moeilijker typen op mijn Samsung dan gedacht
    life sucks and then you die

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Is transparante epoxy geen item in deze of is dat al te dik?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Die zou ook geschikt moeten zijn maar ik heb zelf alleen ervaring met superlijm en weet dat die naadloos hecht, van epoxy durf ik dat nog niet te zeggen
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top