Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Polyester lak aanschaffen?

    Hallo,

    ik heb een Burny Les Paul met een scheur in de hals die ik wil gaan repareren. De gitaar heeft een (helaas dikke) polyester laklaag. Na het lijmen wil ik graag de scheur bijwerken met nieuwe (zwarte) lak. Ik kom veel nitrocellulose en acryllak tegen, maar waar vind ik geschikte polyester lak?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Secondelijm moet je hebben als je een scheurtje wil bijwerken met poly lak. Of je moet een heel stuk geschuurd hebben rond de breuk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Secondelijm is inderdaad een goede tip. Als je toch wilt gaan lakken, kijk dan eens naar bootlakken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Scheurtje op kleur brengen met wat zwarte lak of merkstift of wat dan ook, dan vullen met Secondelijm, schrapen, schuren en polijsten.

    Voor poly lak secondelijm, voor nitro blanke nagellak.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    klopt en liever geen bootlak op een hals, die wordt weer zacht bij wrijving (en kijk ook een beetje uit met stiften die willen nog wel eens uitlopen, tenzij je een lakstift bedoelt die dan weer wel )
    life sucks and then you die

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Excuus als ik een verkeerde tip heb gegeven. Bootlakken zijn meestal obv polyester en omdat daar naar gevraagd heb, heb ik die verwijzing gemaakt. Goed dat Fred mij corrigeert.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Fred, met zwarte edding nooit problemen gehad. Zelf gebruik ik nog weleens die kleine blikjes modelbouw verf. Tot nu toe met secondelijm geen.problemen gehad in die.combinatie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Secondelijm moet je hebben als je een scheurtje wil bijwerken met poly lak. Of je moet een heel stuk geschuurd hebben rond de breuk.
    Het is helaas meer dan een scheur, er is behoorlijk wat lak afgesprongen rond de breuk. Er moet dus echt nieuwe lak op, maar wat voor soort? Ik weet niet of het soort lak wat ze er in de fabriek opgespoten hebben los te krijgen is...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Excuus als ik een verkeerde tip heb gegeven. Bootlakken zijn meestal obv polyester en omdat daar naar gevraagd heb, heb ik die verwijzing gemaakt. Goed dat Fred mij corrigeert.
    ik ben er zelf op de verkeerde manier achter gekomen dus ik kan me voorstellen dat je het voorstelt, het werd met zelfs aangeraden in een lakwinkel omdat het zo mooi glanst
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floris1995 Bekijk bericht
    Het is helaas meer dan een scheur, er is behoorlijk wat lak afgesprongen rond de breuk. Er moet dus echt nieuwe lak op, maar wat voor soort? Ik weet niet of het soort lak wat ze er in de fabriek opgespoten hebben los te krijgen is...

    spot repair bij poly is of superlijm of de hele gitaar opnieuw lakken , nieuwe poly hecht niet op bestaande poly dus je blijft een overgang zien als je alleen een klein stuk lakt. er bestaan korrels die je als basis kun gebruiken om grotere stukken te vullen met superlijm, ben de naam even kwijt maar het is het rechter flesje
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top