Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyGreenLady Bekijk bericht
    Waarom niet gewoon hier? http://www.gitarre-bestellen.de/Gitarren-Bausaetze Is al meer over geschrevenn op het forum geloof ik.
    Vind de neck van het setje van TS veel authentieker qua constructie, met tenonen de 'juiste' kopvorm.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja dat is normaal bij customshops, originele 50's, edwards, orvilles en esp les pauls , kijk ook eens bij deze site, wel wat duurder maar massieve tops, perfecte nekverbinding, erg goed fretwerk (ik heb er 3 van ze )
    http://www.fastguitars.com
    https://buy.precisionguitarkits.com

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    zou me niet blind staren op dat " mahogany"
    er bestaan nl nogal wat verschillen soorten, van super licht tot zwaar per kuub
    heb zelf 2 mahogany gitaren ene weegt veel de ander is de lichtste uit m'n "collectie"

    btw
    vraag me af of het normaal is dat de neck cavety doorloopt in de pick up cavety
    zou zo maar kunnen dat deze nek niet speciaal voor deze body gemaakt is en je maar moet hopen dat ut een beetje past
    life sucks and then you die

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Na even wikken en wegen... Besteld! Ik houd jullie op de hoogte.

    's kijken of hij rap binnenkomt, het een fantastisch stukje hout is waar ik een les paul van maak waarbij Kirk Hammett z'n greeny verbleekt, Slash z'n Kriss Derrig van arre moede maar opstookt en Billly Gibbons z'n pearly gates wegdoet en echt reverend word..

    (Of ik heb binnenkort een goed stuk hout om de geheimen van houtskool maken te gaan doorgronden...)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Gelukkig leg je de lat niet al te hoog

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Gelukkig leg je de lat niet al te hoog
    Je moet de kunst van houtskool maken niet onderschatten hoor.. teveel zuurstof en je houd enkel een hoopje as over..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Het meest positieve van dit soort kits is dat je heel goed leert hoe een gitaar in elkaar zit. Ik heb het ook eens gedaan, zo'n soort kit. Gewoon omdat ik zin had zo'n ding in elkaar te zetten. Het is echt leuk om te doen. Je wordt gedwongen om goed na te denken voordat je iets doet en ik moet zeggen dat ik er best een hoop van heb geleerd. En ik ben er weken mee van de straat geweest. Rolletje KOA er op geplakt en wat zwarte hardware er bij gezocht..Het gedrocht wat ik er van gebakken heb, hangt nu als decoratie in de oefenruimte. Als gitaar was het inderdaad brandhout, haha...

    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2015
    Locatie
    Op een eiland (echt waar!)
    Berichten
    110

    Standaard

    Ben benieuwd. Zelf bezig met een kitje van Thomann. Ze noemen het een kitje van Harley Benton, maar ik heb al ontdekt dat de losse onderdelen van Harley Benton die ze verkopen van betere kwaliteit zijn dan wat bij de kit geleverd wordt.

    Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
    Handtekening....

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Bump! Kit is binnen! Tegenvallertje nummer 1, ik moest inklaringskosten betalen. :-(
    Enfin..

    Grote piepschuim doos met plakband, modelletje die je ook in die Chibson uitpak filmpjes ziet.


    Tadaa!!


    Ziet er best netjes uit, maar idd de naad zit niet preceis in het midden. Er staat een 3 in de neckpocket.


    Tis wel helaas denk ik een fineerlaagje, onderkant mahonie achtig rood hout, daar een lichter hout boven op en dan een fineerlaag zo te zien.


    Achterkant. Drie stukken hout zo te zien.


    Nek. Zo te zien uit twee delen. Nek zonder joint maar met stukje aan de hiel. Staat ook een drie op dus ik gok dat ie past..


    Fretwerk en inlays voldoende netjes voor 't geld is mijn mening


    Hardware is verder merkloos en idd naar verwachting.
    Op de tuners na maar ik gok dat 't neppers zijn.. :-)
    Laatst gewijzigd door mrweird; 26 september 2015 om 16:28

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ziet er eigenlijk nog niet heel beroerd uit, of wel?
    Als je daar een goede brug en topkam op zet, met behoorlijke elementen, benieuwd of dat een beetje wil klinken!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ziet er eigenlijk nog niet heel beroerd uit, of wel?
    Als je daar een goede brug en topkam op zet, met behoorlijke elementen, benieuwd of dat een beetje wil klinken!
    Helemaal niet beroerd. Hals past netjes ook heb ik net gemerkt. Als basis voor m'n eerste projectje ben ik d'r mee in mijn sas. Ik had me al een beetje zitten in lezen wat betreft lakken enzo. Ik heb er zin in! Ik wou 'm gaan proberen te stainen. met iets van Ecoline of zo, heel voorzichtig. Zodat 't iets weg heeft van een een mooie faded 59 les paul en dan gewoon blank lak d'r overheen van de action of zo en dan polishen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top