Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Suzuki 12 snarig

  1. #1

    Standaard Suzuki 12 snarig

    Hallo allemaal,

    Ik ben doorverwezen naar het subforum akoestisch. Ik ben nieuw op het forum en wordt erg enthousiast als ik door alle topics blader!

    Ik heb een vraag. Ik zou graag informatie hebben over en van mijn gitaren. Ik heb deze gitaar al jaren en speel er graag op.

    Ik ben op zoek naar info over deze gitaar. Op internet kan ik wel een en ander vinden. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet, wat dat aangaat ben ik nogal een leek op dit gebied.

    Ik zou graag het volgende willen weten: Hoe oud is dit gitaar, zijn er veel of weinig van en wat is de waarde, welke snaren horen er op? (Ik ga kleiner wonen en zal wat gitaren weg moeten doen. Ik ben aan het twijfelen of ik dit gitaar weg doe...)

    Het gaat om een:
    Suzuki Three S 12 snarig gitaar.
    Op het label in de kast staat: Suzuki Guitar No 250. Suzuki Violin co ltd.


    Alle info is welkom. Alvast hartelijk dank!

    Groeten,

    Andre

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ik heb zelf geen inlichtingen voor je maar er is ooit een forumonderwerp over Suzuki gitaren geweest.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...motoren-dus%29
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Volgens mij niet ze heel zeldzaam, ik zou een waarde verwachten van ergens tussen de 150 en 250 euro, afhankelijk van de staat. Wat snaren betreft zou ik er vooral niet een te dik setje opzetten, die oude Japanners willen nog wel eens buiken achter de brug. .010, hooguit een .011 setje Van d'addario de ej38 of 35 of iets soortgelijks

  4. #4

    Standaard

    Is het misschien de F-250 ? Dan zou die uit de begin jaren 70 kunnen zijn. De waarde ? Geen idee, maar niet erg veel lijkt mij.
    (gezien het merk en de 'ouderdom')

    Misschien dat je op deze site meer kunt vinden ?
    http://nagoyasuzuki.blogspot.nl/
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5

    Standaard Dank!

    Dank voor de info en suggesties. Het is idd de F-250. Ik ben er achtergekomen dat het model uit 78 komt. En idd wel een licht buikje achter de brug. Was me nog niet opgevallen. Misschien dus wel lichter set snaren er op. Is er wat te doen aan het ' buikje'? Of zijn de kosten hiervoor dusdanig dat het niet opweegt tegen waarde. Hij speelt overigens heerlijk.

    Grtz Andre

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Het enige wat je kan doen is een bridgedoctor, maar dat wil je eigenlijk niet.. Er is mee te leven, zolang het niet te erg wordt. Op een gegeven moment is het klaar en heb je een neckreset nodig. En dat is hij echt niet waard...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7

    Standaard

    als je nog wat hoogte van de kam of brug af kan halen heb je voorlopig geen bridgedoctor( klote ding overigens) nodig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top