Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Probleem met clipping op m'n LTD

    Dag allen! Het is een tijdje geleden sinds ik gepost heb, maar ik heb een probleem met m'n gitaar (ESP LTD MH350) waar ik niet echt uit kom. Mocht dit niet het goeie subforum zijn om deze post in te maken hoor ik dat graag (en in dat geval bij voorbaat excuus!).

    Nouja, ik kan het eigenlijk vrij kort houden, het klinkt namelijk zo. (eerst nek pickup, volume voluit, dan volumepot op ~2/3 en daarna op 1/3, daarna idem voor brugpickup). Ik had dit probleem niet toen ik de gitaar kocht, ongeveer een jaar geleden. Het zijn actieve pickups; verse batterij lost het ook niet op. Ik heb dit zowel op mijn versterker (Line 6 SPIDER IV) als op m'n PC via een interface (M-audio Fast Track), terwijl mijn andere elektrische gitaar (een Ibanez) totaal geen clipping heeft als ik over m'n amp of interface speel.

    Dus heeft iemand een idee wat de clipping veroorzaakt? Bad pots, PUswitch of pickups? Iets anders kan ik niet bedenken, maar ik heb nou geen zin om het nodeloos te vervangen... Hoe moet ik controleren waar in het circuit het probleem zit?

  2. #2

    Standaard

    Klinkt als een slecht contact. Vergelijkbaar met wat ik soms hoor als ik draadjes (te los) in mekaar draai in plaats van aan mekaar te solderen.

  3. #3

    Standaard

    Ohja, bij nadere inspectie zijn een aantal soldeerverbindingen een klein beetje vies/roestig. Ik had het al een keer bekeken maar nu met een lampje erbij is het beter zichtbaar.

    Alle verbindingen opnieuw dan? Leuke klus voor... Eh morgen ofzo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top