Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Uit de klauwen gelopen improvisatie op een backingtrack

    Een uit de klauwen gelopen improvisatie op een backingtrack, ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

    https://soundcloud.com/doedens/summer-time

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Super! Mooi gespeeld. Alleen 'improvisatie' geloof ik niet helemaal en dan vooral de tweede stemmen schud je niet zo maar even uit de mouw. Maar wel lekker gedaan!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Beetje braaf voor jou doen Je komt matig op gang (vooral qua toonkeuze), maar zodra je t gaspedaal intrapt lijk je meer in je element en klinkt t lekker! Grappig eigenlijk, je zou denken dat als je traag speelt je meer tijd hebt over de tonen die je kiest.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Super! Mooi gespeeld. Alleen 'improvisatie' geloof ik niet helemaal en dan vooral de tweede stemmen schud je niet zo maar even uit de mouw. Maar wel lekker gedaan!
    Ha ha bedankt Pasqual, maar dat bedoel ik met "uit de klauwen gelopen". Ik had een riedeltje en kreeg er steeds meer ideetjes bij.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Beetje braaf voor jou doen Je komt matig op gang (vooral qua toonkeuze), maar zodra je t gaspedaal intrapt lijk je meer in je element en klinkt t lekker! Grappig eigenlijk, je zou denken dat als je traag speelt je meer tijd hebt over de tonen die je kiest.
    Bedankt Fu !

  6. #6

    Standaard

    Hi Barry!

    Blijkbaar heb jij ook de zomer in je bol :-) Lekkere improvisatie! Backing track klinkt wat gedateerd maar verder prima spel en sound. Was jij niet diegene die eigelijk nooit met de tremolo van de gitaar speelde? Ik meen te horen dat je in het begin deze toepast. Dit kan nog wat subtieler en muzikaler, maar dat is mijn enig puntje van kritiek. Geniet van het mooie weer zou ik zeggen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Nou hier kan ik wel naar luisteren ofwel het mocht langer duren.. de sound inderdaad ronduit fraai en niet overdreven vervormd (lukt mij nooit zo) mooie dubbele partijen inderdaad en ik meen een beetje Alan Holdsworth invloeden uit zijn UK periode te horen, naast wat vroege Joe Satriani..... lekere snelle stukken zonder dat het overdreven noten-gemitrailleur wordt. Dat dit regelrechte out of the blue improvisatie is .....???.. ben het met pasqual eens.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    De ultieme '80's met moderne shred fusion knaller zit er aan te komen. Zolderstyle wordt een ding. Ik voel het.

    Dit staat wel als een huis. Nog iets meer van de reeds genoemde Satriani-vibe af gaan, nog een vleugje authentieke zoldertechniek erin gooien daarvoor in de plaats.

    Loeters,

    Merijn

  9. #9

    Standaard

    TheLoLands; Bedankt, de tremolo begin ik inderdaad een beetje meer te gebruiken alleen heb ik er soms een rare zwengel in zitten, tis wel wennen ja ha ha.

    MikeD; Bedankt, het begon als een improvisatie en heb er daarna een beetje mijn eigen dingetje van gemaakt.

    Cageman; Bedankt, ik hoor eigenlijk geen Satriani vind het ook helemaal niks, zal toeval zijn denk ik

  10. #10

    Standaard

    Mooi stuk. Goede opbouw en de snelle stukken zijn geen 'show-case' van "kijk mij eens snel kunnen spelen" en dus geen notenpoeperij.
    Geinige backingtrack ook. Rustig genoeg om inderdaad helemaal op los te kunnen gaan.
    Oh ja.... je speelt erg goed gitaar. (wist je misschien nog niet.... haha)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top