Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 97
  1. #81

    Standaard

    En als je de 1ne barre te pakken hebt kom je er weer 1 tegen die weer niet wil haha
    Ooit gaat het lukken en gelukkig niet de enige met het probleem 😉

    Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk

  2. #82

    Standaard

    Leuk topic dit. Ik worstel met hetzelfde, sommige akkoordgrepen en vooral wisselingen vind ik
    Moeilijk. Wisselen naar Het g akkoord bijv en barre akkoorden zoals F. Langzaam lukt nog wel maar in het tempo zoals de meeste nummers gaan en ik de open akkoorden
    Nog wel kan volgen, struikel ik over de barre akkoorden. Niet alleen de greep maar ook het ontbreken van kracht. De tip om de wijsvinger een beetje op de zijkant te leggen brengt het probleem met zich mee dat de andere vingers dan niet meer in positie komen. Maar ik denk bij mezelf: blijven oefenen.
    Iemand hier op het forum zei: na 1 maand oefenen is het nog helemaal niets, na een paar maanden is het nog niets, na een jaar is het nog steeds niets maar dan begint het langzamerhand te komen. Het lijkt ontmoedigend maar kan ook aanmoedigen: gewoon rustig blijven oefenen. Zo zie ik het in ieder geval.
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  3. #83

    Standaard

    Idd pearl zelfs als je de pro's op internet volg die hadden het ook in het begin tot je ineens hè ik heb het

    Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk

  4. #84

    Standaard

    Zoals al wat mensen hier zeggen om de A-vorm te zetten met je ringvinger probeer ik ook wel eens , nog steeds zonder succes blijft motorische sturingsprobleem om 3 vingers te plaatsen , en dat kan ook nog op diverse manieren... helaas lukt het niet de ringvinger wat hol te zetten.. Mijn echtgenoot speelt dat ook zo met de ringvinger..
    Enfin nog een tip voor een nr met barrees??? Ter nagedachtenis en in gedachten aan een speciaal muzikaal personage.......Heroes van David Bowie kun je met de akkoorden D-G- C -Am- Em, die allemaal in barre spelen, ben daar nu eens mee aan het ploeteren zitten vaak A-vormen in dan.;
    http://www.azchords.com/b/bowiedavid...abs-51324.html

    als ik het goed heb word
    D --> 5A ( dus wijsvinger op de 5de fret en A-vorm erachter zoals je B akkoord snappen jullie wel denk he)
    G--> 3E
    C--> 3A
    Am-->5Em
    Em-->7Am
    misschien is dit een uitdaging? voor mij wel , groetjess

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Voor een beetje variatie kan je de C ook op 8E pakken..

    Voor de volledigheid, voor o.a. Pearl: Ik weet niet of het al een keer gezegd is, maar een slecht afgesteld gitaar zorgt ervoor dat je onnodig veel kracht moet gebruiken om barré's te kunnen pakken. Een afstelbeurt is dan wel op z'n plaats. Verder is het belangrijk dat je een juiste houding, positie van gitaar en duimpositie hebt voor een zo min mogelijk gebruik van kracht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #86

    Standaard

    Rizz dat had ik ook gezien, is denk nog een grotere uitdaging en omdat je toch al op de 3de fret speelt ligt dichter bijeen he.. Maar daar voelde ik me toch niet zeker hoor.. Ik heb een paar weken geleden een lijstje gekregen als steun van akkoorden in barree.. dus oefenen tot mijn vingers krom staan... wel pauzes ertussen wil niet nog blessures kweken...

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Tip van flip: Wat het voor mij makkelijker maakte vroegâh, was een capo op 2 of 3 te plaatsen en de nummers dan wat hoger spelen. Voordeel daarvan is dat het allemaal iets dichterbij elkaar zit en dus wat makkelijker te pakken. Zo kan je betrekkelijk moeiteloos oefenen, wat dan weer meer motivatie creëert en sneller progressie. Je kan alleen niet meespelen. Of wel, maar dan moet je de akkoorden transponeren.

    Eigenlijk doe ik dat nog steeds, als ik een nummer speel met wat uitdagender vingerzettingen, oefen ik het eerst wat hoger, om het sneller door te hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #88

    Standaard

    Rizz, ik heb het nr op een vertraagprogramma gezet , heb het nu 1 keer op 85 % gespeeld, klinkt nog niet heel goed vooral de 5A en de 7Em .. het is moeilijk.. maar ik heb voor gitaar gekozen omdat je erin kunt blijven leren en blijven vooruitgang boeken. Ik motiveer mezelf altijd door terug te zien van waar ik begon en als ik slechte dagen heb.. so what dan een stapje terug iets makkelijker proberen en van daaruit weer opbouwen.. Dat werkte bij de paarden trainingen , de dans trainingen ook. En als ik de capo hoger zet dan is er minder plaats in de vakjes ?? toch?? als ik hoger op de hals ga spelen?
    Mijn houding heb ik veranderd , vw Ischias zet ik de gitaar meer met de hals omhoog dan zit ik rechter en ik heb een gitaarband aan de gitaar. Met een klein beetje kantelen van de gitaar naar me toe + het stijler omhoog zetten van de hals gaat het ook beter....

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Klopt, als je wat hoger speelt, is er minder ruimte. Niet te hoog spelen dus. Capo op twee is voldoende om nog meer dan genoeg ruimte over te houden en comfortabeler te spelen. Probeer het 's, zou ik zeggen.

    Disclaimer: ik heb redelijk normale dikte vingers en krijg ze er op 10 nog tussen op de A met drie vingers, zeg maar. Dus een A op 7 moet dan zeker wel lukken. Je kan de capo natuurlijk ook op 1 zetten, dat scheelt al..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 11 januari 2016 om 22:59
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #90

    Standaard

    Riz, mijn gitaar heeft een redelijke hoge actie maar volgens mijn gitaarleraar niet te hoog. Wel zitten er dikke snaren op zegt hij en ook dat de meeste beginners met nylon snaren beginnen. Nu ben ik wel een doorbijter zo van no pain nogain en de vingertopjes links heb ik al wat eelt op gekweekt. Vwb de barre akkoorden denk ik dat het ook spierkracht van je hand/vingers trainen is, het zijn immers slieren die je nooit gebruikt hebt, althans niet op deze manier. Houding probeer ik wel op te letten, ik ga geen barre akkoord spelen met mijn pols in een hoek van 90 graden.
    Wat ook leuke open akkoorden zijn: Am/G bass, D/C etc. Waar je de pink behoorlijk ver over de eerste snaren moet reiken om bij snaar 5 of 6 te komen.
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top