Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 97
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    Persoonlijk vond ik barré-akkoorden gemakkelijker dan open akkoorden, althans de barré-akkoorden had ik veel sneller onder de knie dan de open akkoorden. Eigenlijk gingen die barré-akkoorden vanzelf, terwijl ik heel lang heb gedaan om (sommige) open akkoorden vlot en soepel te kunnen pakken.

    Een vriend van mij heeft de barré-akkoorden als volgt geoefend:
    - pak bijv. het open E-akkoord met vingers 2, 3 en 4 en verschuif dit telkens een fret op. Bij elke positie alle snaren aanslaan om te horen of alle snaren klinken en niet gedempt worden. Doe dit ook voor de open Em, E7, A, Am en A7. De wijsvinger hier dus niet gebruiken.
    - Om de wijsvinger te oefenen: maak een barré over alle 6 snaren en sla alle snaren aan of ze goed klinken en niet gedempt worden. Verschuif je wijsvinger naar de volgende positie en sla alle snaren aan om te horen of ze niet gedempt zijn.
    Zodra beide oefeningen goed gaan deze combineren.
    Misschien niet de meest gebruikelijke manier om het te oefenen maar hij had de barré-akkoorden op deze manier zo onder de knie.

    Probeer ook eens verschillende posities voor je duim wat het gemakkelijkste gaat, voor mij is dat tussen wijs- en middelvinger en ongeveer in het midden van de hals.
    thanx ga ik zeker proberen jullie horen nog van mijn progressie

  2. #12

    Standaard

    Ergens las ik ook nog dat het helpt om je pols meer richting klankkast te draaien. Geen idee waar ik het heb gelezen , iig het helpt soms ook, maar niet in alle posities op de hals. de tip om eerst de akkoorden met vingers 2-3-4 te oefenen en dan de wijsvinger erbij te zetten is ook een die aan het oefenen ben, vind het een goede tip, waarvoor mijn dank!!Hefke!
    Ik heb een lijstje met liedjes die vaak het F akkoord hebben en tamelijk goed te spelen zijn, zodat je voldoende tijd hebt om de greep F in barré te pakken. Door dit zo te oefenen hoop ik ook met de andere barré's minder moeite te hebben met die te oefenen. In ieder geval gaat het met F barré nu al een stuk beter, Die liedjes zijn:
    The road ahead
    I can't help myself
    the Locomotion
    Back to you
    Losing my religion
    Imagine
    Killing me softly
    You're so vain
    With or without you

  3. #13

    Standaard

    Jouw wijsvinger een beetje kantelen - richting stemmechanieken - wil ook wel helpen. Dan gebruik je de botten meer van de vinger, waardoor je minder kracht hoeft te zetten dan wanneer je de wijsvinger plat legt.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #14

    Standaard

    Ja dat had ik ook gelezen en probeer ik ook wel, hoewel dat soms resulteert in een wegschuivende middelvinger die over de fret schuift!! blijft allemaal nog een beetje zoeken maar ik voel wel verbetering. Dus gewoon stug volhouden en blijven oefenen al is het maar een paar uurtjes per dag ;-)

  5. #15

    Standaard

    Hoop niet dat je alleen maar de barré akkoorden oefent.... een paar uur per dag. ;-)

    Let ook op de positie van de duim.
    Maar opeens - of twees/dries - zal je merken dat het lukt.
    Spieren hebben een 'geheugen' dat na een tijd ervoor zorgt dat het vanzelf gaat. (net als bij de open akkoorden)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    We geven Elena nog even wat tijd hoewel ik nu al wat nieuwsgierig begin te worden naar welke tips er in de praktijk ten uitvoer worden gebracht.

  7. #17

    Standaard



    hier even een fotootje niet helemaal correct gemaakt Barré pakken en gelijk foto maken is lastig

    ik moet mijn vinger wel zo hoog plaatsen anders red ik de B snaar niet met de onderkant vinger het probleem is dus dat de andere vingers gaan schuiven etc en ik hem dus niet in 1 x kan pakken met moeite en geschuif vingers red ik het wel
    vaak krijg ik een buzz bij de lage E

    ik vond de oefening 2 3 4 een goeie had hem al gezien op internet maar eigenwijs als ik ben

    had het nu een beetje druk met schilderen in huis dus even niet zo veel geoefend die nummers ga ik ook uitproberen

    en idd niet alleen de Barré's oefenen ik pak ook af en toe mijn lesboek er weer even bij had voorheen les maar tijdgebrek etc etc je weet hoe dat gaat

    en @Buxtra voel helemaal geen druk hoor

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Het vrijblijvende is er na de start van een topic sowieso behoorlijk af...

    Wil je niet onnodig beangstigen maar soms is het net als of we allemaal meeluisteren als vliegen op je muur...


  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Het vrijblijvende is er na de start van een topic sowieso behoorlijk af...

    Wil je niet onnodig beangstigen maar soms is het net als of we allemaal meeluisteren als vliegen op je muur...

    oeps vandaar al die vliegen in huis sorry heb er een paar met de tennisracket naar de andere wereld geholpen

    maar ben blij met alle hulp hoor

  10. #20

    Standaard

    Voor wat mezelf betreft , mogen jullie blij zijn dat je niet mee moet luisteren ;-)
    En een paar uur ben je zo bezig hoor met oefenen steeds opnieuw dezelfde nrs tot dat je toch even alles beu bent en even voor de lol wat gaat spelen,
    Ik gebruik echt wel de tips , maar heb net als Elena ook last van schuivende vingers, en nog bijgeluiden ....
    en zoals ik hoor van medestudie genootjes van de les kampen we allemaal met dezelfde problemen en moeten we er gewoon door veel oefenen door geraken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top