Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 97 van 97
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Daar krijg ik wel een beetje jeuk van. Niet om je gitaarleraar af te zeiken, absoluut niet mijn bedoeling, maar alleen jij kan bepalen wat een lekkere actie voor jou is. Een paar tiende mm naar beneden kan al een wereld van verschil betekenen. Maar dat is ondervinden. En betekent wat extra geld uitgeven.

    Je hebt gelijk dat je de spierkracht moet trainen, daar ben je dan ook wel ff mee bezig.. Het lijkt erop dat je goed bezig bent, dus ga daar vooral mee door! Maar overweeg iig de afstelbeurt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #92

    Standaard

    Rizz geprobeerd met capo op 1 en op 2.... geen succes voor mij Heb jij mogelijk een bredere hals?? mijn nut width is 42.5.....PFFF.. ben benieuwd of er nog zijn die het proberen, voor vandaag is het wel weer mooi geweest, groetjesss Morgen zeker nog eens proberen ;-)
    Goed advies ook van houding en hoge actie, lagere actie. Mijn gitaar heeft al een lage actie, is een heerlijke gitaar die Takamine, wil ik nooit meer kwijt!!

  3. #93

    Standaard

    Mijn gitaarleraar heeft wel gezegd dat de actie lager kan en dunnere snaren maar uiteraard laat hij het aan mij over. Een afstelbeurt mag sowieso wel en viel binnen varantie zei de winkel omdat ik de 1ste snaar nogaleens naast de hals duw. En het ligt niet alleen aan mijn (gebrek) aan techniek, een tweetal kennissen en meer ervaren gitaristen viel het ook op. Dus wellicht afstelbeurt en dan gelijk actie wat lager laten zetten. En wellicht zelfs iets dunnere snaren, geen idee wat er nu op zit maar ze zeggen behoorlijk dikke.
    Wel heb ik gehoord dat dikkere snaren en hogere actie een beter geluid geven. Of dat zo is weet ik niet en ik betwijfel of ik het zelf zal horen als dat al zo is.
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    yup, een 45 mm nut. Ik kan niet uit de voeten met een 43mm. Maar hoger op de hals krijg je ook meer ruimte tussen de snaren, dus da's geen excuus.. Je zal even je mindset om moeten zetten. Het is vreemd om die dingen ineens op een andere positie te moeten spelen. Tegelijkertijd ook weer een goede oefening, want er komen vast wel mummers waarbij je een capo moet gebruiken om mee te kunnen spelen, wordt zelfs vrij vaak gebruikt...

    @Pearl: Als je dit fijn vindt klinken en spelen, deze dikte dan, bedoel ik, dan zou ik daar niets aan veranderen. 1 stap tegelijk, dus eerst dunnere snaren of eerst een afstelbeurt met dezelfde dikte. Let wel, als je van snaardikte wisselt, moet je gitaar ook afgesteld worden..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 11 januari 2016 om 23:39
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #95

    Standaard

    Ok Riz, dank voor je antwoorden en actieve bijdragen want vooral beginners hebben behoefte hieraan denk ik. Ze kunnen hun gitaarleraar wel vragen maar de tijd is vaak maar beperkt en ook dure tijd.
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  6. #96

    Standaard

    Rizz , dat zal ik zeker gaan proberen en niet speciaal voor dit nr maar ook gewoon barree akkoorden los oefenen met capo, alleen al om hoger op de hals te leren spelen is dat iid natuurlijk heel goed!! Goeie raad, waarvoor dank !!
    Ik heb nu juist David Bowies Ground control uit zitten werken naar een gitaarblad , zal ik nu eens proberen eerst de vingers wat opwarmen... en dan nog eens Heroes, vandaag niet teveel , straks nog les ook

  7. #97

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Banbambam Bekijk bericht
    redelijke manier

    dit filmpje had ik ook al eens gezien goed filmpje was alweer vergeten
    het is wel zo dat deze jongeman speelt hier elektrisch en dat gaat toch makkelijker dan akoestisch
    ik heb wel het geluk dat ik ook mede door een super vriendelijk aardig forumlid een elektrische in mijn bezit heb dus kan ook op de wat makkelijkere manier oefenen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top