Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Compressor

  1. #1

    Standaard Compressor

    Hoi,

    Ff de rack liefhebbers wakker houden....tjonge wat een rust hier op het forum.

    Ik ben op zoek naar een compressor. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met compressor pedalen. De t-rex compnova gaf volume problemen, en de boss CS-3 geeft bergen sustain maar is niet bepaald een compressor die je altijd aan laat staan.

    Ik overweeg een pedaal als de Barber tonepress, byoc 5 knob, strymon cb1. Maar ik vraag me af of er rack compressors zijn die zowel transparant als eenvoudig in gebruik zijn. Twee kanalen zou leuk zijn...een voor slag partijen en een voor solo's. Eigenlijk vind ik de strymon al teveel geld dus het zou fijn zijn als het ook nog wat betaalbaar is

    Mijn rack bestaat uit een egnater ie4, engl 840/30 eindtrap, en een aantal pedalen midi geschakeld door voodoolab gcx en groundcontroll.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Enkel: DBX 160XT.
    Dubbel: DBX 166 (zonder extensie).
    Die zijn op marktplaats voor rond de 200 euro te vinden.

  3. #3

    Standaard

    Thanks


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    De Maxon CP9-Pro+ is naar verluidt een DBX in pedaalvorm. Ik heb 'm, is in elk geval erg 'hi-fi'.

  5. #5

    Standaard

    Zijn alleen de 160xt en 166 goed voor in een gitaarrack? Ik zie een heel veel dbx op mp.

    @jimi...vond het juist wel makkelijk om een rack versie te hebben...heb nog wat ruimte


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  6. #6

    Standaard

    ah zo. Bedenk dan wel dat zo'n rackunit op lijnniveau (oftewel na je preamp) werkt en een pedaaltje op instrumentniveau (oftewel voor je preamp).

  7. #7

    Standaard

    Ok, dat is wel intressante info wat een heroverweging waard is


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb wel eens een rack compressor van alesis voor de pre gehad, kan best hoor. De alesis kan je niet sturen via midi.
    Vriendelijke groet,

  9. #9

    Standaard

    alles kan, maar je signaal/ruisverhouding gaat waarschijnlijk naar de knoppen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top