Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vond die vib van gisteren best leuk eigenlijk.
    En je gitaar in een ruimte zetten met harde solo gitaar muziek...het zal best, maar als ik een buurman had die dat deed, ging ik denk ik toch even de mannen in de witte jassen bellen om te kijken of ie niet opgehaald zou moeten worden.
    Wat is het volgende? Een berekening gaan maken bij welke luchtdruk de geluidsvoortplanting het gunstigste is tov de luchtweerstand die het bovenblad en de snaren ondervinden en dan een drukcabine in je huis bouwen?

    Of je bedenkt na een paar weken dat je al die tijd gitaarmuziek in Eb hebt lopen afspelen, maar je wilt zelf in E spelen, al het werk voor niks, weg optimalisatie!

    Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, wordt de theorie nu niet té praktisch uitgevoerd?
    Aan de andere kant, het kost niks, dus waarom niet proberen...
    Maar ik blijf sceptisch.

  2. #22

    Standaard

    geen idee of die dingen veel of weinig kosten, maar dan nog het gaat wel om langdurig gebruik om effect te hebben. Wij hebben nu iets besteld de Prime Vibe, https://www.youtube.com/watch?v=yQDncS73HL0 ik ben benieuwd, dit hoeft niet zoveel volume te geven. En met de opmerking van dat het beste is om zelf veel te spelen ben ik het wel eens indien dat mogelijk is. Mijn man heeft nogal met regelmaat allerlei ontstekingen en pijnen dus gebeurt het dat ie niet lang of helemaal niet speelt. In dat geval is het gewoon fijn als er iets bestaat om de klank niet te laten verwateren en ook hij voldoening haalt uit een mooi op punt staande gitaar.

  3. #23

    Standaard

    snelheid heeft niets te maken met langdurig!! 3-4 dagen non stop is de start!
    Sorry maar
    Als je serieus genomen wil worden zal je dat ook moeten blijven! je geraakt van het padje!!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Serieus? Dit maakt toch geen reet uit joh. Gewoon lekker spelen, al die bullshit over 'hout los laten komen' enzovoorts. We hadden een forumlid ooit, Yamhammer71. Die had er ook een handje van. Volgens mij klinken die oude gitaartjes (altijd in een koffer gezeten, etc) het beste. Maar dat is ook nergens op gebaseerd. Geniet gewoon van je spel, en een gitaar is als je hond; na een tijdje ga je op elkaar lijken. De meeste gitaren hebben een verhaal, wedden dat de meeste gitaristen op aarde echt het verschil niet horen tussen dezelfde type gitaar gloednieuw of 10 jaar? Wat je wel hoort is wie er op een gitaar speelt. Je leert de klank kennen, en als je een beetje geluk hebt haal je de beste klank uit de gitaar naar boven. Zo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  5. #25

    Standaard

    sorry Blend ben niet akkoord met je, maar blijkbaar kun je er niets mee , is ook niet erg , probleem is zich al aan het oplossen geluid word beter en beter...

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Serieus? Dit maakt toch geen reet uit joh. Gewoon lekker spelen, al die bullshit over 'hout los laten komen' enzovoorts. We hadden een forumlid ooit, Yamhammer71. Die had er ook een handje van. Volgens mij klinken die oude gitaartjes (altijd in een koffer gezeten, etc) het beste. Maar dat is ook nergens op gebaseerd. Geniet gewoon van je spel, en een gitaar is als je hond; na een tijdje ga je op elkaar lijken. De meeste gitaren hebben een verhaal, wedden dat de meeste gitaristen op aarde echt het verschil niet horen tussen dezelfde type gitaar gloednieuw of 10 jaar? Wat je wel hoort is wie er op een gitaar speelt. Je leert de klank kennen, en als je een beetje geluk hebt haal je de beste klank uit de gitaar naar boven. Zo.
    En zo is het, maar er valt potdomme goed te verdienen aan al die onzin.
    Ik zou zeggen lekker allemaal "dit is mijn toekomst kijken", werkt ook.
    Echt waar.
    En stel nu dat het wel werkt dan geef je 70 euries uit voor iets wat met een beetje spelen en geduld het zelfde resultaat geeft.
    Als dan daarna je gitaar in een ruimte staat met andere luchtvochtigheid dan kan alles zo maar voor niets zijn lijkt mij.

    Mijn gitaren staan in dezelfde ruimte als mijn drum zooi en alle andere geluid makende troep.
    Op sommige gitaren speel ik bijna nooit, soms maanden of jaren niet, dan zou ik toch op een gegeven moment moeten denk "verrek deze klinkt opeens een stuk beter".
    Okee mijn oren zijn niet best, aar ik heb nog nooit enig verschil gemerkt.

    Ik gooi het maar op het stapeltje kabels met gouden connectoren die ook niet deden wat men zei.

    Prime Vib heb er in ieder geval weer 70 euro mee binnen getikt.
    Laatst gewijzigd door Tunes; 27 augustus 2015 om 11:39
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  7. #27

    Standaard

    klank heeft zich reeds verbeterd op de voorgaande uitleg te lezen van bij de versterker te zetten gedurende enkele dagen en nachten non stop solo akoestische gitaar te laten spelen. UItleg waarom is ook reeds beschreven , als je niet alles wil lezen ook ok hoor. Inmiddels lukt het weer beter om gitaar te spelen en gitaar klinkt ook intussen beter . Voor de momenten dat er een tijd niet gespeeld zou kunnen, kan de prime vibe mogelijk helpen. ... wat zeker is en dit is ook nagevraagd via gitaarbouwers is dat het geluid kan 'inslapen' van een gitaar die 'afgesloten' is voor lange tijd in de koffer! en dit is gedurende schatting van 8 jaar toch gebeurd. Ook bij navraag bij de leverancier van deze gitaren kan vochtigheid ook een invloed hebben op de klank.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Dat een ingespeelde gitaar wat beter klinkt dan een nieuwe is zonder meer een feit. Ik begrijp wel de soms wat gecrispeerde reacties op dat artificiele truukje. Is een beetje zoals met 90 % van de posts hier op het forum die gaan over pickups, pedalen, amps enz... allemaal hulpmiddeltjes die au fond geen zak te maken hebben met waar het werkelijk over gaat: gitaar spelen. Als je een half uurtje per dag speelt (lijkt me toch te doen) is een gitaar na enkele maanden ingespeeld en heb je een bonus die zo'n apparaat je nooit geeft: weer wat beter geworden op gitaar. Ik weet het, waarom daarop wachten als het anders kan, maar ik ben nu eenmaal old school

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dat een ingespeelde gitaar wat beter klinkt dan een nieuwe is zonder meer een feit
    Ja, beetje zoals met nieuwe schoenen die ingelopen moeten worden.
    Maar na dit proces?
    En gitaren die als het ware "in coma" raken en weer opnieuw wakker gemaakt moeten worden?
    Ik weet het niet, zou dolgraag een soundsample van ervoor en erna horen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Het riekt aardig naar de kwakzalverij uit de zweverige High End audiowereld. Demagnetiseer-cd's, kabels 'doorspoelen' met nullen, 'Miracle Wraps' om stekkers, condensatoren in houten tonnetjes...
    En altijd positieve verhalen. Altijd verbetering van geluid. Het zit gewoon tussen de oren.

    Je hebt immers geen direkte (a-b) vergelijking. Je hoort iets - je voert een of ander onzinritueel uit - je luistert op een later tijdstip weer en jawel hoor, het klinkt beter. Tuurlijk. Je hebt er in geïnvesteerd of moeite voor gedaan en hebt gelezen dat anderen die ervaring hebben... dan heb jij die ook. Zo werkt dat. Je luistert na een verandering kritisch en ineens vallen dingen op die je nog niet eerder had gehoord. Maar die zou je met kritisch luisteren ook zonder verandering ineens kunnen horen.

    Ons gehoor is nl. ook niet de hele dag hetzelfde. Als jij 's ochtends uitgerust uit je bedje rolt is je waarneming ook al beter dan wanneer je vermoeid bent of bv. net thuis komt van een concert. Je luistert niet altijd even kritisch. Ik hoor ook als ik een plaat draai waarnaar ik al jaren over dezelfde installatie luister wel eens van de ene op de andere dag details die me altijd zijn ontgaan. Er is niks veranderd, maar toch hoor ik dat er iets anders is omdat het me opvalt en omdat ik er vanaf dat moment op let.

    Je gitaar klinkt gewoon altijd al zoals je nu hoort en als je dat nu goed vind moet je er vooral op spelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top