Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1

    Standaard gitaar klank verbeteren?

    Zijn er ervaringen met het inspelen van een gitaar, die lang niet gebruikt is en in de koffer was opgeborgen.
    Dus gebruik maken van de methode die Eltjo Haselhoff voorstelt , om de gitaar bij een geluidsbox te zetten en gedurende een aantal dagen de gitaar te laten mee trillen op solo akoestische gitaarmuziek.
    Is de klank daardoor verbeterd? of zijn er andere methoden die beter zijn?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    ik zou zeggen gewoon lekker erop spelen dan is dat ding binnen een paar weken ingespeeld

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    Zijn er ervaringen met het inspelen van een gitaar, die lang niet gebruikt is en in de koffer was opgeborgen.
    Dus gebruik maken van de methode die Eltjo Haselhoff voorstelt , om de gitaar bij een geluidsbox te zetten en gedurende een aantal dagen de gitaar te laten mee trillen op solo akoestische gitaarmuziek.
    Is de klank daardoor verbeterd? of zijn er andere methoden die beter zijn?
    Kun je is een linkje sturen waar deze 'van-'t-padje-af-eltjo' dit soort nonsens verkondigd...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Kun je is een linkje sturen waar deze 'van-'t-padje-af-eltjo' dit soort nonsens verkondigd...
    Je kan even zoeken op Eltjo Haselhoff , ik heb hier op het Forum ook wel reacties gelezen van mensen die vinden en zeggen dat het werkt. en proberen kost niets en als je zelf vind dat het helpt/beter wordt dan is dat ook zo. (voor jou dan in ieder geval)

    Eltjo heeft ook een mooi boek geschreven moet je eens lezen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Ik heb mijn gitaar tussen de stereo gezet en een cd van Al Dimeoloa op repeat.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    @ PEPE, het moet wel solo gitaar akoestisch zijn en het geluid moet zeker zo hard staan dat je de gitaar flink mee volet trillen. Wij hebben dat boven gedaan en de deuren en ramen en rolluiken dicht en als ik beneden zat voelde ik mijn gitaar als ik die tegen me aanhield ook nog trillen aan de topzijde!!
    dus dat is wel een flink geluidsvolume he, en alleen gitaar geluid geen achtergrondorkest piano zang en ook best goed gitaar kwaliteitsgeluid ik ken Al Dimeola niet hoor. Wij hebben diverse muziek stukken achterelkaar egzet en dan op repeat kost even wat tijd maar wij merken echt wel verschil...
    link http://www.peghead.nl/EltjoNL/Tips/g...srammelen.html

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    De klank zal me worst zijn maar ik hoop dat de gitaar wat van de snelheid van ome Al oppikt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Tone Rite doet er zijn voordeel mee. veel voor en na filmpjes op youtube

    Op basis van dit filmpje best een hoorbaar verschil, maar ja, echt wetenschappelijk is de test niet
    Laatst gewijzigd door barno; 15 augustus 2015 om 14:41

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Maakt het echt uit of het akoestisch gitaar is? Het gaat er toch om dat de vezels in het bovenblad weer wat los komen? Ik zou ook zeggen lekker spelen... Ik heb een oude Yamaha klassieke gitaar waar best heel veel op gespeeld is... Nu niet veel meer, daar klinkt hij wel wat minder door.. Maar met het instuderen van een nieuw stuk is het met een paar dagen weer een flink stuk beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hey rizz,

    vooral bij nieuwe gitaren merk je het toch wel vind ik. Bij mijn zelfgebouwde acousten duurde het toch enkele maanden eer ze begonnen te open uppen. Eens ze wat zijn ingespeeld gaan ze toch niet meer terug naar die wat benepen nieuwklank is mijn indruk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top